|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۳۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
مقام های جمهوری آفریقای مرکزی روز شنبه اعلام کردند که فرمانده یک گروه شورشی اوگاندایی که در یک بخش دورافتاده این کشور دستگیر شده، برای محاکمه به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی به دادگاه بین المللی کیفری در لاهه فرستاده می شود.
به گزارش آسوشیتدپرس از بانگوی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی به نقل از 'قیسلین گرزنگو' دادستان کل این کشور، 'دومینیک اونگوئن' روز شنبه به دادگاه بین المللی کیفری در هلند اعزام و تحویل داده می شود.

اونگوئن پس از تسلیم شدن در اوایل ماه ژانویه در بخش های دورافتاده شرق این جمهوری نزدیک مرز اوگاندا، تاکنون تحت نظر نیروهای سازمان ملل متحد، نگهداری می شد.

حکم دادگاه بین المللی کیفری برای بازداشت اونگوئن شامل 7 اتهام از جمله ارتکاب جنایت علیه بشریت، به بردگی کشاندن، قتل و اقدامات غیرانسانی واردکردن جراحت های جسمانی شدید بر قربانیان است که تاکنون هزاران قربانی گرفته است.

اونگوئن که از مدت ها پیش از فرماندهان ارشد یک گروه شورشی به نام 'ارتش مقاومت خدا' بوده است، در ماه ژانویه در بخش دورافتاده ای در شرق جمهوری آفریقای مرکزی نزدیک مرز اوگاندا تسلیم نیروهای آمریکایی شد.

این گروه از دهه 1980 مسوول قتل عام تعداد بیشماری از غیرنظامیان و به بردگی کشیدن بسیاری دیگر است.

این در حالیست که 'جوزف کانی' فرمانده دیگر این گروه هنوز فراری است.

به گفته سرهنگ دوم 'پدی آنکوندا' سخنگوی ارتش اوگاندا، اونگوئن روز جمعه با یک فروند هواپیمای آمریکایی تحت محفاظت شدید نیروهای امنیتی آمریکا و جمهوری آفریقای مرکزی به بانگوی پایتخت این جمهوری فرستاده شد.

آنکاندا افزود که وی در اختیار دادگاه بین المللی کیفری قرار داد و اکنون تمرکز ما بر بازداشت

'جوزف کانی' آخرین سرکرده این گروه است.

کانی آخرین سرکرده از 5 فرمانده این گروه شورشی است که در سال 2005 تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری قرار گرفتند.

ارتش اوگاندا اعلام کرده است 3 تن دیگر از آنها کشته شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین