|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۳۴۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵

فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد با بسته شدن پرونده تخلفات مدیران سابق این فدراسیون در بحث دوپینگ، تلاش می‌کند که این اتفاق دیگر تکرار نشود.

به گزارش ایسنا، دادگاه CAS اعلام کرد رییس و نایب رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل تخلفاتی که در بحث مبارزه با دوپینگ داشته اند برای همیشه از فعالیت های ورزشی محروم هستند.

تخلفات تاماش آیان و نیکو ولاد (رییس و نایب رییس پیشین فدراسیون جهانی)، دستکاری در روند کنترل دوپینگ، مخفی  کردن تست های مثبت و نقض قوانین ضد دوپینگ عنوان شده است.  
فدراسیون جهانی وزنه برداری نسبت به این اعلام رأی، واکنش نشان داد و بیانیه ای را در سایت خود منتشر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:
فدراسیون جهانی وزنه برداری این تصمیم دادگاه داوری ورزش (CAS) را در مورد دو نفر از مدیران سابق فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) مورد توجه قرار داده و از آن استقبال می کند و هر دوی آنها اکنون برای همیشه از ورزش محروم شده اند.

فدراسیون جهانی در سال‌های اخیر زمان و منابع قابل توجهی را برای ریشه‌کن کردن دوپینگ از این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری کرده است. IWF  تمام فعالیت های ضد دوپینگ از جمله آزمایش و آموزش را به کارشناسان  آژانس بین المللی تست (ITA) واگذار کرده است.

مایکل ایرانی سرپرست فدراسیون جهانی وزنه برداری بیان کرد: ما از تصمیم CAS که فصلی را در تاریخ فدراسیون جهانی می بندد، استقبال می کنیم. IWF چیزهای زیادی یاد گرفته است و به حرکت رو به جلوی خود را برای اصلاحات مدیریتی و ورزش پاک ادامه می دهد تا از تکرار چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کند.

با پشت سر گذاشتن این موضوع، می‌توانیم به طور کامل بر روی تکمیل وظایفی که کمیته بین المللی المپیک به ما محول کرده است، متمرکز شویم و در پایان به دنبال برگزاری انتخابات باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین