|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۳۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
مدیر پلیس اروپا روز شنبه اعلام کرد که تهدید تروریستی طی 10 سال گذشته افزایش یافته و همزمان با اینکه افراطیون دیگر یک فرماندهی قابل شناسایی ندارند بنابراین حملات جدید در اروپا از جمله در انگلیس را نمی توان رد کرد.
به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه،'راب وینرایت' مدیر پلیس اروپا در پاسخ به سوال شبکه اسکای نیوز در این رابطه که آیا تضمینی وجود دارد که حملات مشابه حمله اخیر در پاریس بار دیگر رخ ندهد، که پاسخ داد: نه نمی توان تضمین کرد.

با این حال وی خاطر نشان کرد که مقامات امنیتی اروپا هرکاری که بتوانند انجام می دهند تا امنیت منطقه را تضمین کنند و بر این مسئله تاکید کرد که واکنش پلیس پیشرفته تر شده است.

هشدار این مقام ارشد امنیتی اروپا در حالی مطرح شده است که در برخی از شهرهای اروپا تدابیر شدید امنیتی به دنبال حمله اخیر در پاریس اتخاذ شده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و بلژیک در روزهای اخیر عملیات ضد تروریستی انجام داده و شماری را که مدعی اند به دنبال انجام حملات تروریستی بوده اند، دستگیر کرده اند.

براساس اعلام وینرایت بیش از پنج هزار تن از اروپا ممکن است به دنبال سفر به عراق و سوریه به افرادی افراطی تبدیل شده باشند.

به دنبال گسترش فعالیت تروریستهای داعش در عراق و سوریه و سفر برخی از شهروندان اروپایی به عراق و سوریه برای حضور در کنار تروریست ها، مقامات امنیتی اروپا بارها نسبت به وقوع حملات از سوی این افراد افراطی هشدار داده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین