|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۴۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

دویچه وله: رهبران چهار کشور عضو اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و رومانی در سفر به کی‌یف، موافقت خود را با جایگاه کاندیداتوری "فوری" اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا اعلام کردند.

سران چهار کشور در بازدید از کی‌یف گفتند که این موقعیت کاندیداتوری با یک نقشه راه عضویت در اتحادیه اروپا همراه است و علاوه بر این باید وضعیت نامزدی کشورهای غرب حوزه بالکان را نیز مورد ملاحظه قرار داد.

کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است فردا جمعه ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) به طور رسمی توصیه خود را در این زمینه ارائه دهد. این تصمیم باید با اتفاق نظر جمعی کشورهای عضو اتخاذ شود. احتمال داده می‌شود که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست ۲۳ و ۲۴ ژوئن در بروکسل در این باره تصمیم‌گیری کنند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در کی‌یف، در کنار حمایت از کاندیداتوری اوکراین، گفت که از جایگاه کاندیداتوری کشور همجوار مولداوی نیز برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی از سران این کشورها برای بازدیدشان از اوکراین و پشتیبانی آن‌ها از این کشور تشکر کرد و گفت: «ما قدر همبستگی شما با مردم خود را می‌دانیم.» زلنسکی به تأکید خواستار پذیرش کشورش در اتحادیه اروپا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین