|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۳۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
صدها نفر از فلسطینیان در اقدام اعتراضی نمادین به طولانی شدن تعطیلی گذرگاه 'رفح'، نماز جمعه دیروز را در مقابل این گذرگاه اقامه کردند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی 'معا'، معترضان از دولت مصر خواستند که این گذرگاه را که از سال 2007، تنها معبر میان فلسطینیان ساکن غزه و جهان خارج است، باز کنند. آن ها همچنین خواستار حمایت تشکیلات خودگردان فلسطینی در این خصوص شدند.

وزارت امور داخلی فلسطین اعلام کرد که بیش از 25 هزار نفر در فهرست انتظار عبور از این گذرگاه به منظور برخورداری از امکانات پزشکی و یا ادامه تحصیلات به سر می برند.

بر همین اساس، در حدود دو هزار و 352 فلسطینی نیز توانسته اند به هنگام بازگشایی سه روزه این معبر در ماه دسامبر (آذر/دی) از آن عبور کنند.

قاهره در واکنش به حملات تروریستی ماه اکتبر (مهر/آبان) که دهها سرباز مصری در آن کشته شدند، این گذرگاه را بست.

این در حالی است که بنابر اعلام سازمان ملل، در شش ماهه نخست سال میلادی گذشته و زمانی که این گذرگاه در مجموع 22 روز بسته بود، هر ماه به طور متوسط شش هزار و 400 فلسطینی از آن عبور کرده اند.

بسته بودن گذرگاه رفح که در نتیجه محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری مصر صورت گرفته است، تاکنون بحران های انسانی متعددی را در این منطقه بوجود آورده است.

در حال حاضر نیز محدودیت واردات مصالح ساختمانی از این گذرگاه باعث شده تا روند بازسازی ویرانه های به جا مانده از حملات رژیم صهیونیستی به غزه در تابستان گذشته مسکوت بماند.

در این تجاوزها حدود دو هزار و 200 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از یکصد هزار نفر بی خانمان شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین