|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۵
کد خبر: ۳۴۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با نیروهای فرانسوی و متحدانش در پایگاه ناتو در رومانی، در حالی موضع سخت‌تری را در قبال روسیه ابراز کرد که به دنبال کاهش نگرانی‌ها در اوکراین و برخی متحدان اروپایی درباره موضع قبلی خود در قبال مسکو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه برای یک سفر سه روزه به بخش جنوبی ناتو به رومانی رفت و احتمالا روز پنجشنبه به همراه اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا عازم کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌شود. یکی دیگر از توقف‌های ماکرون در مولداوی است که جزئی از بخش جنوبی ناتو می‌شود.

رئیس جمهوری فرانسه از سوی اوکراین و متحدان شرق اروپای خود بابت تردید در حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه به شدت مورد انتقاد قرار داشته است. مقام‌های دولت پاریس در روزهای اخیر به دنبال تقویت اطلاع‌رسانی عمومی بوده‌اند، در حالی که ماکرون نیز عصر سه‌شنبه موضعی سختگیرانه‌تر در قبال روسیه اتخاذ کرد.

او در جمع نظامیان فرانسه و ناتو در یک پایگاه نظامی در رومانی گفت: ما هر آنچه بتوانیم برای متوقف کردن نیروهای جنگی روسیه و برای کمک به اوکراینی‌ها و ارتش آنها و ادامه مذاکرات انجام می‌دهیم. اما برای آینده قابل پیش‌بینی، ما نیاز داریم تا حفاظت کرده، منصرف کنیم و حضور داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین