کد خبر: ۳۴۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

رهبر کره شمالی در حالی کنفرانس سیاسی حزب حاکم این کشور را تشکیل داده که انتظار می‌رود این کنفرانس به بررسی امور این کشور از جمله شیوع کووید-۱۹ و احتمالاً روابطش با واشنگتن و سئول در ضمن گمانه زنی ها درباره از سرگیری ماجراجویی هسته ای پیونگ یانگ بپردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (پنجشنبه) گزارش کرد، نشست عمومی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی در پیونگ یانگ پایتخت این کشور آغاز شده و ممکن است چند روز طول بکشد.

این نشست در بحبوحه نشانه‌ها درباره اینکه کره شمالی در تدارک برای دست زدن به اولین انفجار آزمایشی هسته‌ای خود در مدت نزدیک به پنج سال گذشته است برگزار می شود؛ اتفاقی که می‌تواند باعث تشدید تحریکات در اقدامات نمایشی تسلیحاتی این کشور در سال جاری میلادی که شامل چندین آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما بودند، شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی با انتشار عکس‌هایی از شرکت‌کنندگان در این نشست در حالی که وارد ساختمان حزب می‌شدند، نوشت که آنها دستورکاری را که قرار است مورد بحث قرار گیرد تأیید کردند؛ اما این خبرگزاری جزئیاتی از این دستورکار را مشخص نساخت.

رسانه دولتی کره شمالی پیش از این گزارش داده بود که این نشست به بررسی امور کشور و تصمیم گیری در مورد "مجموعه ای از موضوعات مهم" می پردازد. این نشست احتمالاً به بررسی شیوع کووید-۱۹ در این کشور می‌پردازد. مقامات سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه گفتند که به اعتقاد آنها شیوع این بیماری در این کشور در حال بدتر شدن است و درخواست کردند اطلاعات بیشتری از سوی پیونگ یانگ با این نهاد حوزه بهداشت و سلامت سازمان ملل به اشتراک گذاشته شود.

مقامات و کارشناسان کره جنوبی گفته اند که کیم جونگ اون ممکن است طی این نشست به روابط با آمریکا و کره جنوبی رقیب در بحبوحه تداوم بن بست طولانی مدت در دیپلماسی پرداخته و بر جاه طلبی های خود در زمینه ایجاد زرادخانه هسته ای که می تواند تهدیدی برای متحدان و خاک آمریکا باشد تاکید کند.

در جریان نشست عمومی قبلی مربوط به این حزب در ماه دسامبر که رکورد پنج روز را ثبت کرد، کیم وعده خود را برای تقویت برنامه هسته‌ای نظامی تکرار کرده و دستور به تولید سیستم‌های تسلیحاتی قوی‌تر و پیشرفته‌تر را داد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین