|
|
امروز: چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۳۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
یک مقام مسئول در ریاست جمهوری مصر گزارش برخی رسانه ها را مبنی بر اینکه در جریان دیدار حیدرالعبادی نخست وزیر عراق از قاهره دو کشور برای اعزام نیروهای مصری به عراق توافق کرده اند، تکذیب کرد.
به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرامنطقه ای 'الزمان'، وی با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد که همکاری میان قاهره و بغداد منحصر به همکاری های اطلاعاتی و نفتی خواهد بود.

وی افزود: آنچه برخی پایگاه های خبری در باره توافق مصر و عراق در جریان سفر حیدر البعادی به قاهره منتشر کرده اند، صحت ندارد.

این مقام مصری گفت ارتش عراق ارتشی توانمند است و نیازمند کمک ارتش مصر نیست، اما امکان همکاری در زمینه های آموزشی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که همکاری میان طرفین منحصر به همکاری های اطلاعاتی و تبادل اطلاعات در خصوص گروه های تبهکار و نیز درباره موضوع سوریه است.

وی افزود: دو کشور در مورد لزوم حفط تمامیت ارضی سوریه و پرهیز از راه حل نظامی و نیز مشارکت همه طرف ها برای یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه توافق دارند.

دو کشور همچنین درباره کمک عراق به مصر برای تامین نیازهای نفتی این کشور توافق کردند.

برخی پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی اخیرا گزارش هایی درباره توافق مصر و عراق در جریان سفر حیدر العبادی به قاهره مبنی بر اعزام نیروهای مصری به عراق منتشر کرده بودند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین