کد خبر: ۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
گروه های حقوق بشری روز جمعه از حامیان غربی حکومت 'آل خلیفه' در بحرین، خواستند برای لغو اتهامات و توقف پیگرد قانونی 'نبیل رجب' کنشگر برجسته بحرینی بر خاندان آل خلیفه فشار بیاورند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی، قرار است محاکمه رجب به اتهام انتشار مطالبی در پایگاه های اجتماعی که به نظر حکومت آل خلیفه توهین به نهادهای همگانی به شمار می رود، در 20 ژانویه (30 دی) از سرگرفته شود.

رجب از رهبران تظاهرات مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه بود که از سال 2011 آغاز شد.

سازمان منطقه ای نظارت بر حقوق بشر و مرکز حقوق بشری خلیج فارس اعلام کردند که هم پیمانان حکومت بحرین از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی باید به طور آشکار خواستار لغو اتهامات علیه نبیل رجب مدافع حقوق بشر شوند.

رجب در اکتبر 2014 به علت انتشار مطالب انتقادآمیز از وزارتخانه های کشور و دفاع بحرین دستگیر و در نوامبر به طور موقت آزاد شد.

رجب در یکی از مطالبی که در پایگاه های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: بسیاری از شهروندان بحرین که به همراه گروه های تروریستی در سوریه علیه حکومت این کشور می جنگند، کارکنان پیشین نیروهای امنیتی بحرین هستند که در هنگام خدمت در این نهادها به دیدگاه های افراطی و تندروانه گراییده اند.

بحرین که پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکاست، با پیوستن به ائتلاف به فرماندهی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش، مدعی مبارزه با تروریسم شده است.

به گفته گروه های حقوق بشری، رجب در صورت محکومیت در دادگاه احتمالا به تحمل 6 سال حبس محکوم خواهد شد.

رجب مدیر مرکز حقوق بشر بحرین است که در ماه مه سال گذشته (2014) پس از تحمل 2 سال زندان، به اتهام شرکت در تظاهرات غیرمجاز آزاد شد.

وی یکی از رهبران تظاهرات و راهپیمایی های ضد حکومت آل خلیفه در پی سرکوب خونین تظاهرکنندگان شیعه توسط نیروهای امنیتی در مارس 2011 بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین