|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۳۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶



فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف بیش از ۱۰۰ قطعه شی تاریخی با قدمت ۵ هزار ساله در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افردی قصد فروش چندین قطعه شی تاریخی در شهرستان چالوس را دارند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان چالوس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضایی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار میرزایی، همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۱۰۰ قطعه شی تاریخی، شامل ظروف نقره ای و مسی، زیورآلات و اشیاء آئینی، سکه و ظروف سفالی کشف شد که کارشناسان مربوطه قدمت آن را بالغ بر ۵ هزار سال برآورد کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم درخواست کرد: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین