|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۳۴۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

ایسنا: استاندار خوزستان گفت: امروز (پنجشنبه) تلاش خواهیم کرد مرحله دوم عملیات آواربرداری و جست‌وجو به پایان برسد و پس از آن برای نحوه رفتار با باقی سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

صادق خلیلیان امروز (۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون در فاز دوم عملیات آواربرداری متروپل و در مراحل پایانی آن هستیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در فاز اول، مراحل امداد و نجات انجام شد که در چهار روز اول با سرعت اجرایی شد و ۳۷ مصدوم در عملیات‌های مختلف از زیر آوار خارج شدند. فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری و همراه با جست‌وجوی پیکرهای احتمالی زیر آوار است و اکنون در انتهای این مرحله قرار داریم.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس آخرین آمار متاسفانه تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان در حادثه متروپل جان خود را از دست داده‌اند که جواز دفن ۳۳ نفر صادر شده است.

وی افزود: باقی‌مانده این تعداد، اعضایی از بدن هستند که جهت شناسایی و اهراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند تا با آزمایشات ژنتیکی، هویت آن‌ها مشخص شود.

استاندار خوزستان با اشاره به تصمیم‌گیری بقایای ساختمان متروپل بیان کرد: پس از اظهارنظر فنی تیم‌های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی درباره این سازه عنوان شد که متروپل پایداری لازم را ندارد. پس از پایان عملیات جست‌وجو در خصوص نحوه رفتار با باقی‌مانده سازه متروپل تصمیم‌گیری خواهد شد. این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پایین است تا به ساختمان‌های اطراف خسارتی وارد نشود.

وی افزود: امروز (پنجشنبه) تلاش خواهیم کرد مرحله دوم عملیات آواربرداری و جست‌وجو به پایان برسد و پس از آن برای نحوه رفتار با باقی سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

خلیلیان با اشاره به پیامدهای اجتماعی حادثه متروپل گفت: کسانی که ۲۰ تا ۳۰ درصد از این ساختمان را خریداری کرده‌اند و دچار ضرر و زیان شده‌اند و همچنین ساختمان‌ها و فروشگاه‌های اطراف که در حال حاضر ایمن نیستند، باید مورد رسیدگی قرار بگیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین