|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: اقلیت های دینی در کنار ملت مسلمان ایران زندگی محبت آمیزی دارند و اگر مردم جهان همانند ملت ایران روحیه صلح آمیزی داشتند، دنیا در آرامش بود.
به گزارش ایرنا، 'بابکن چاریان' روز جمعه در دیدار با 'لورا سلیمان' مدیرعامل خبرگزاری ملی لبنان، با اشاره به اینکه از 10 سال قبل به عنوان اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران برگزیده شده است، افزود: در این مدت که به ایران آمده ام، گروه ها و هیاتهای زیادی از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده و با من دیدار کرده اند.

وی گفت: همه آنها به این موضوع اشاره کرده اند که پیش از سفر به ایران نظرات غلطی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته اند اما پس از آن متوجه واقعیت های این کشور شده اند.

وی تاکید کرد: وقتی هیات های خارجی به ایران سفر می کنند، می بینند که یهودیان، آشوریان و مسیحیان در کنار مسلمانان با مهربانی با یکدیگر زندگی می کنند.

اسقف اعظم ارامنه جنوب ایران در ادامه با اشاره به فعالیت های آزادانه اقلیت های مذهبی در ایران تصریح کرد: اقلیت های مذهبی در ایران در کنار مسلمانان زندگی مسالمت آمیزی دارند.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری لبنان ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور لبنان در پرتو وحدت ملی و بدون دخالت کشورهای خارجی انتخاب شود و با برخورداری از اقتدار لازم بتواند روابط خارجی لبنان را تقویت کند.

بابکن چاریان، در بخشی از سخنان خود اتفاقات سوریه را تاسف آور خواند و افزود: وحدت ملی باید به سوریه بازگردد تا با برگزاری انتخابات در این کشور، مشکلات آن حل شود.

وی تعداد کلیساهای جنوب ایران را 24 کلیسا اعلام کرد و افزود: از این تعداد 13 کلیسا در اصفهان قرار دارد.

وی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) به عنوان یکی از خبرگزاری های فعال و تاثیرگذار نامبرد و افزود: شورای خلیفه گری اصفهان و جنوب ایران، همکاری خوبی با دفتر خبرگزاری ایرنا در اصفهان دارد.

دراین دیدار خانم 'لورا سلیمان صعب' مدیرعامل خبرگزاری ملی لبنان گفت: سفرش بنا به دعوت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار به ایران سفر کرده است، تصریح کرد: تا پیش از این سفر، اطلاعات من از ایران درست نبود اما پس از مشاهده واقعیت های ایران، دیدگاهم نسبت به این کشور تغییر کرد.

'لور سلیمان صعب' که روز پنجشنبه به منظور بازدید از اماکن تاریخی اصفهان وارد این شهر شده بود، از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان دیدن و عصر جمعه این شهر را ترک کرد.

وی پیش از دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با 'محمد خدادی' مدیرعامل ایرنا، 'علی جنتی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'مرضیه افخم' سخنگوی وزارت امور خارجه، 'کیوان خسروی' معاون اطلاع رسانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و ' سیدمرتضی سقائیان نژاد' شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرده بود.

وی همچنین با هدف آشنایی بیشتر با رسانه های ایران، از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ، موسسه اطلاعات و شبکه العالم دیدن کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین