|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۳۴۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
در حالیکه مسئولان محلی و ملی با حداکثر توان خویش مسئول و مشغول آواربرداری فیزیکی بودند و در بررسی ابعاد فنی موثر در این حادثه دهشتناک ساختار اداری متعارف در کشور را به منظور شناخت خطاهای کمی و کیفی و تنبیه قاصر و مقصر دنبال می‌کردند، خوب است اینجا توضیح مختصری بدهم.


دبیر شورای عالی امیت ملی گفت: خانواده‌های داغدار و مردم آبادان در این حادثه دهشتناک به زیر دو آوار کشیده شدند، آوار ریزش ساختمان که همه را مات و مبهوت کرد که چه شد؟ چرا شد؟ و آوار روانی هدایت شده توسط رکس‌سازان سلطنت‌طلب خارج‌نشین و امتداد داخلی آن‌ها دو آواری بود که به شکل همزمان بر مردم آبادان و داغدیدگان آبادانی و ساکنان آبادان وارد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر دیروز در مراسم یادبود جانباختگان متروپل آبادان طی سخنانی ضمن بیان تسلیت به داغدیدگان این حادثه گفت: کلمات هیچ ادبیاتی قادر به تسلی خاطر برای بازماندگان این حادثه تألم برانگیز نیست. چگونه می‌توان با چیدن کلمات و بیان احساسات دردناک به مادری که خود تنها مانده و همسر و فرزندانش را یکجا از دست داده ابراز همدردی کرد، غیر از انا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.

به نوشته ایلنا، وی افزود: آرامش‌بخشی جز خدا وجود ندارد که ما همه کسانی که امروز منت بر ما گذاشتند اعم از خوزستانی‌ و غیرخوزستانی از قومیت‌های مختلف ساکن تهران همراه با استعانت از خداوند متعال برای غفران و رحمت جان‌باختگان و آرامش برای خانواده‌های داغدار آنها از حی قدیر و قادر طلب استعانت می‌کنیم.

دبیر شورای عالی امیت ملی یادآور شد: خانواده‌های داغدار و مردم آبادانی در این حادثه دهشتناک به زیر دو آوار کشیده شدند، آوار ریزش ساختمان که همه را مات و مبهوت کرد که چه شد؟ چرا شد؟ و آوار روانی هدایت شده توسط رکس‌سازان سلطنت‌طلب خارج‌نشین و امتداد داخلی آن‌ها دو آواری بود که به شکل همزمان بر مردم آبادان و داغدیدگان آبادانی و ساکنان آبادان وارد شد.

وی گفت: در حالیکه مسئولان محلی و ملی با حداکثر توان خویش مسئول و مشغول آواربرداری فیزیکی بودند و در بررسی ابعاد فنی موثر در این حادثه دهشتناک ساختار اداری متعارف در کشور را به منظور شناخت خطاهای کمی و کیفی و تنبیه قاصر و مقصر دنبال می‌کردند، خوب است اینجا توضیح مختصری بدهم.

شمخانی عنوان کرد: ساختار صدور یک پروانه ساختمانی در کشور دارای انسجام است، اگر روابط سالم بر آن حاکم باشد، اگر افراد متخصص در آن تصمیم بگیرند و اگر تصمیم تخصصی و مهارتی گرفته شود. یعنی صدور پروانه ساختمان برای یک ساختمان در کشور ما از یک نظام سلسله مراتبی کاملا مشخصی برخوردار است. صاحب ملک، پیمانکار، مهندس ناظر، شهرداری، شهرسازی، اعضای کمیسیون ماده صد، سازمان نظام مهندسی شورای شهر در سطح شهرستان، استان و ملی این‌ها را چه کسی انتخاب می‌کند؟ سازمان نظام مهندسی را چه کسی انتخاب می‌کند؟ شورای شهر را چه کسی انتخاب می‌کند؟ شهردار را چه کسی انتخاب می‌کند؟ همه این‌ها توسط مردم انتخاب می‌شوند و اگر روابط حاکم بر این‌ها همانطور که عرض کردم رعایت مسائل مهندسی و اصول ساختار سازمانی فنی بدون اعمال نظر رعایت شود، حتماً چنین حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

دریابان شمخانی با اشاره به نقش کلیدی مردم در دفاع مقدس گفت مردم آبادان چون همیشه از زیر آوارهایی که دشمنان برای لطمه زدن به جان و روان آنها طراحی کرده‌اند سربلند بیرون خواهند آمد. در حالی که مسئولین محلی و ملی با حداکثر توان مشغول آوار برداری فیزیکی و در حال بررسی ابعاد فنی موثر در این حادثه بودند، آوارریزان دست به تولید و نشر حداکثری شایعات بی‌اساس به منظور تشویش اذهان مردم زدند.

وی گفت: سلطنت طلب‌ها، منافقین و تجزیه طلبها با گسیل نیرو، محورهای این آوارسازی روانی هستند. آنها به کمک شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای وارد این معرکه شدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد، آبادان در جنگ، حامی خرمشهر شد و اجازه نداد شهر خرمشهر سقوط کند. آبادان اجازه نداد دشمن محاصره این شهر استرتژیک را کامل کند. یادتان هست بسیج مردمی با محوریت سپاه آبادان، آوار جنگ را به سرعت برداشت. یکی از موارد تغییر شرایط جنگ، شکستن حصر آبادان بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز آبادان همان آبادان و مردم غیور و صبور و دلاور این شهر قهرمان نیز با همان روحیه و اراده مشکلات و ناملایمات را پشت سرخواهند گذاشت.

شمخانی در پایان گفت: پس از شکست حصر آبادان، رادیو آبادان اعلام کرد: اینجا آبادان است و آبادان باقی می ماند،بدون شک مردم آبادان در انتهای این رویارویی ظالمانه نیز فریاد خواهند زد، اینجا آبادان است و آبادان باقی خواهد ماند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین