|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
به گزارش ایرنا، پایگاه های خبری به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش دادند: حدود 15 تن از پناهجویانی که در بازداشتگاه پناهجویان در 'پاپوا گینه نو' به سر می برند، در اعتراض به وضعیتی که در این جزیره دارند، لب های خود را دوخته اند و حدود 400نفر از آنان اعتصاب غذا کرده اند.

براساس این گزارش، یک پناهجوی مصری درپی بلعیدن سه عدد تیغ ریش تراش در بیمارستان بستری شده است.

سخنگوی وزارت مهاجرت استرالیا، بدون تشریح ابعاد این اعتراضات، گفت: شمار اندکی از پناهجویان به خود آسیب رسانده اند و شمار دیگری اعتصاب غذا کرده اند.

دولت استرالیا کلیه پناهجویان غیرقانونی را به بازداشتگاه هایی در جزیره های مانوس یا نائورو متعلق به پاپوا گینه نو می فرستد و حتی در صورت پذیرش پناهندگی، آنان را مجبور به اقامت دائمی در این جزایر می کند.

پیش تر کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل خطاب به دولت استرالیا اعلام کرده بود که شرایط پناهجویانی که استرالیا در جزایر مانوس و نائورو مستقر می کند، مصداق تنبیه بی رحمانه، غیرانسانی، و غیرقانونی است.

بنا بر این گزارش، کمیته یادشده همچنین اعلام کرده که قوانین جدید استرالیا مبنی بر آسان تر شدن بازگرداندن پناهجویان به کشورهای خود می تواند به منزله نقض کنوانسیون مبارزه با شکنجه باشد.

استرالیا کنوانسیون مبارزه با شکنجه را در سال 1989 امضا کرده است و قانونا ملزم به اجرای آن است.

با این حال این کشور به تازگی ماده ای الحاقی به قوانین مهاجرت خود افزوده که به گفته سازمان ملل فرستادن پناهجویان به کشورهایی که ممکن است در آن شکنجه شوند را آسان تر کرده و به این خاطر در مغایرت با قوانین بین المللی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین