|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
آیت الله سبحانی گفت: اسلام آن چیزی که برای جامعه مفید است را حلال کرده و آن چیزی که مضر است از نظر اسلام حرام محسوب می شود.
این مرجع تقلید پنجشنبه شب در دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی با وی، با تاکید بر توجه دولت به اشتغال برای جامعه، تصریح کرد: دولت باید مشاغلی که برای مردم اصالت دارد را بوجود بیاورد، چراکه مشاغلی که نوعی بیگاری محسوب می شود، موقت است و معاش مردم را تامین نمی کند.

آیت الله سبحانی در ادامه سخنان خود گفت: درست است که اسلام دنیا را وسیله آخرت معرفی کرده است ولی آنچنان نیست که به دنیا توجه نکند.

وی با بیان اینکه وسیله بودن و آرمان بودن هر کدام دو مساله جدا از هم می باشد افزود: قرآن دنیا را آرمان نمی داند چراکه آرمان آخرت است و دنیا وسیله ای برای رسیدن به این آرمان محسوب می شود.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه دولت باید کوشش کند که مردم از امکانات طبیعی شامل زمین و آب بهترین استفاده را داشته باشند، گفت: طبق آیات قرآن ؛ کشوری که با داشتن منابع عظیم طبیعی مثل آب و خاک، گندم خود را از خارج وارد کند، از رحمت خدا به دور است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ایران سرزمین زر خیزی است، افزود: نباید ایران کشوری که چهار فصل سال در آن موجود است، در زمینه تامین وسایل اولیه زندگی محتاج کشورهای دیگر باشد تا آنها نیز رگ حیات این کشور را در دست خود بگیرند.

آیت الله سبحانی همچنین گفت: اسلام آن چیزی که برای جامعه مفید است را حلال کرده و آن چیزی که مضر است از نظر اسلام حرام محسوب می شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام دین میانه روی است افزود: اسلام به مساله اقتصاد نگاهی کاملا حد وسط و میانه دارد و آن را هم برای آخرت و هم برای دنیا سودمند می داند.

وی گفت: قرآن مسلمانان را به حد وسط و اعتدال دعوت کرده، پس اقتصاد یک کشور اسلامی نیز باید بر مبنای میانه روی باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز با سفر به شهر قم با شماری از مراجع تقلید و علما در این شهرد دیدار و گفت و گو کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین