|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۳۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
روزنامه ایندیپندنت روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: این جوان 19 ساله به نام 'شباز سلیمان' تابستان سال 2013 در حالی که به طور داوطلبانه با یک صندوق خیریه ترکیه ای برای کمک به مردم حلب همکاری می کرد، ناگهان ناپدید شد.

سپس گفته شد که وی به همراه یک شهروند انگلیسی دیگر با دیپلمات های ترکیه ای نزد داعش مبادله شده است.

این جوان مدعی است که سال گذشته در جریان تبادل اسرا توسط مقامات ترکیه به گروه داعش در سوریه بازگردانده شده است.

از سویی، وی ضمن ستایش از حملات اخیر پاریس گفت: برادران بسیاری (اشاره به عناصر داعش) منتظر فرمان حمله به غرب هستند.

این جوان پس از حمله به دفتر نشریه فکاهی 'شارلی ابدو' در پاریس گفت که به وی دو امکان داده شد، اینکه بخشی از مبادله اسرا باشد یا به انگلیس بازگردانده شود.

براساس این گزارش، 'احمد داوود اغلو' نخست وزیر ترکیه سال گذشته هیچ توضیحی در مورد آزادی دیپلمات های کشورش ارائه نداد، اما تایید کرد که این عملیات با رهبری عوامل سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه انجام شده است.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس به ایندیپندنت گفت که این وزارتخانه از ناپدید شدن یک شهروند انگلیسی در ترکیه در سال 2014 مطلع بوده و به خانواده سلیمان کمک های کنسولی داده است.

وی افزود: به مقامات ترکیه برای توضیح در این مورد فشار می آوریم و همچنان بدنبال اطلاعات از دولت این کشور هستیم.

مقامات امنیتی انگلیس هشدار داده اند که بیش از 150 انگلیسی داعشی و افراطی که از سوریه به این کشور بازگشته اند، می توانند حملات مسلحانه مشابه پاریس را انجام دهند.

منابع ارشد امنیتی هشدار داده اند که خطر تهدیدات تروریستی برای انگلیس نزدیک به حالت 'بحرانی' برشمرده می شود و نگرانی از اینکه این کشور هدف بعدی تروریست ها باشد، بسیار زیاد است.

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون مرتکب جنایات بسیاری در عراق و سوریه شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین