|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۴۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

ایرنا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: درپی وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان طی شبانه روز گذشته تعداد ۶۳۳ بیمار دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفتند.

 حبیب حی‌بر اظهار داشت: از این تعداد بیمار ۵۶۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۳ نفر در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند.

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۳۱ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

حی بر گفت: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را کاملا رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشوند همچنین در و پنجره ها را ببندند.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز شنبه ورود توده جدید گرد و غبار ، شاخص کیفی هوای شهرهای آبادان، اهواز و شادگان در خوزستان را بار دیگر در شرایط خطرناک قرار داد.

سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۹ روز شنبه شاخص کیفی هوای آبادان را ۴۹۴، اهواز ۳۹۲ و شادگان ۴۴۰ در شرایط خطرناک اعلام کرد.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گرد و غبار شدید روز ۲۷ اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد. همچنین به دلیل تداوم گرد و غبار ۲۸ اردیبهشت امتحانات مدارس هفت

شهرستان شمالی (به جز پایه نهم) را لغو کرده و دو ساعت دورکاری برای ادارات درنظر گرفت.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گرد و غبار با ماندگاری بالا روبه رو شده که هواشناسی، منشاء بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین