|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۳۴۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای در برخی نقاط کشور و خیزش گرد و خاک تا پنج روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: امروز (۲۹اردیبهشت) در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و به‌صورت پراکنده در اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. جمعه (۳۰اردیبهشت) در سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. این شرایط شنبه (۳۱اردیبهشت) برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی و یکشنبه (۱خرداد) در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد انتظار می‌رود.

ضیاییان تاکید کرد: اوایل وقت امروز (۲۹اردیبهشت) در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در بخش‌هایی از جنوب، شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط جمعه ( ۳۰اردیبهشت) در جنوب و شمال غرب و شنبه (۳۱اردیبهشت) علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب دامنه‌های جنوبی البرز، به‌تدریج مرکز، شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت جمعه( ۳۰ اردیبهشت) و طی روز شنبه(۳۱اردیبهشت) نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از امروز تا یکشنبه (۱خرداد) نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین طی روزهای جمعه و شنبه (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) دریای خزر و شنبه تا دوشنبه (31 اردیبهشت تا 2 خرداد) غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

وی درخصوص وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین