|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۳۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
رئیس سازمان عمومی نیروی کار وزارت امور اجتماعی و کار دولت کویت افزود: ما اصرار داریم که هیئت ایرانی در سال آینده در چارچوب توافق نامه دیداری از کویت داشته باشد تا بتوانیم موانعی که بر سر راه کارگران است برای طرفین برداریم
وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی با ابراز امیدواری از اعزام نیروی کار به کشور کویت گفت: ما سعی خواهیم کرد نیروهای اعزامی به کویت نیروهایی متخصص ، آموزش دیده و ماهر باشند.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر ربیعی دیروز در دیدار با  جمال محمد الدوسری رئیس سازمان عمومی نیروی کار دولت کویت که در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد با ابین اینکه جمهوری اسلامی ایران با کشور کویت اشتراکات زیادی دارد افزود: ما با کشور کویت احساس همبستگی و اخوت داریم و عمق استراتژیک یکدیگر محسوب می شویم.
وی با اشاره به اینکه هر تلاشی برای اعزام نیرو و بهبود زندگی کارگران برای رشد و توسعه هر دو کشور مفید است خاطر نشان کرد: چون ما از سوی دو جامعه دارای مسئولیت هستیم ، امیدواریم سفر شما به ایران منجر به بهبود زندگی ایرانی ها و کویتی ها شود.
دکتر ربیعی تاکید کرد: ما به عنوان عضو هیئت مدیره سازمان بین المللی کار وظیفه حمایت از کشور های دوست به خصوص کشور کویت را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر پیگیری دقیق ماده 8 توافق نامه  امضا شده بین ایران و کویت در سال 2001 مبنی بر برگزاری جلسات سالانه کمیته فنی همکاری اعلام کرد: ما آمادگی لازم برای ادامه دادن آن را داریم و همچنین از بهترین نیروها به عنوان وابسته کار در کشور کویت استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه بین نیروی های تحصیل کرده و میزان اشتغال تحصیل کرده ها تناسبی با هم ندارد افزود: سعی ما در اعزام نیرو به کویت بر این است که از نیروهای فنی ، آموزش دیده و گزینش شده را در این فرایند استفاده کنیم.

دکتر ربیعی با اشاره به تجارب سازمان فنی و حرفه ای در زمینه پذیرش دانشجو از دیگر کشورها اظهار کرد: برای پذیرش دانشجو در رشته های مختلف خدماتی را برای شما مهیا می کنیم.
وی در ادامه به خدمات صندوق های بازنشستگی در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون حدود 39 میلیون نفر از کارگران و خانواده های آنان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی هستند افزود: یکی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری در ایران شستا است که منابع اقتصادی کارگران را در خدمت گرفته و برای آنها کار می کند.

وزیز تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر تشریح دیگر زمینه های مشترک همکاری با کشور کویت، تجربیات ایران را در زمینه های درمان و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر، معلولان، زنان سرپرست خانوار و حتی فعالیت های بشردوستانه بسیار مفید خواند و گفت: کشور ایران و کویت می توانند در زمینه های توریسم درمانی، پتروشیمی، معدن و دارو نیز همکاری های خوبی با یکدیگر داشته باشند.

جمال محمد الدوسری ضمن تشکر از دکتر ربیعی و دکتر حسینی قائم مقام وی در امور بین الملل با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ما تلاش های ایران را در زمان اشغال کویت هرگز فراموش نخواهیم کرد و دولت و مردم کویت نیز همواره از مواضع اتخاذ شده ایران با تقدیر یاد می کنند.
وی با ابراز خشنودی از عضویت ایران در هیئت مدیره ILO خاطر نشان کرد: ما در سازمان بین المللی کار ایران را حامی خود می دانیم و هر گونه اعتراضی در این سازمان داشته باشیم آن را از طریق ایران پیگیری می کنیم.

رئیس سازمان عمومی نیروی کار وزارت امور اجتماعی و کار دولت کویت افزود: ما اصرار داریم که هیئت ایرانی در سال آینده در چارچوب توافق نامه دیداری از کویت داشته باشد تا بتوانیم موانعی که بر سر راه کارگران است برای طرفین برداریم و در سازمان بین المللی کار بتوانیم از همدیگر حمایت کنیم.

در پایان این دیدار صورتجلسه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان عمومی نیروی کار دولت کویت در زمینه توسعه همکاری ها در زمینه کار به امضای دکتر حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمال محمد الدوسری رئیس سازمان عمومی نیروی کار دولت کویت رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین