|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۳۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵


رئیس جدید امارات در ابوظبی میزبان معاون رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه آمریکا بود که جهت انتقال پیام تسلیت رئیس جمهور این کشور برای درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس فقید امارات به این کشور سفر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، محمد بن زاید، رئیس امارات در ابوظبی میزبان کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا بود که همراه با هیاتی متشکل از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور، جان کری، فرستاده رئیس جمهور آمریکا در امور تغییرات آب‌وهوایی و ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای انتقال پیام تسلیت رئیس جمهور این کشور بابت درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس فقید امارات به این کشور سفر کرده‌اند.

همچنین عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات عصر دوشنبه میزبان بلینکن بود و درگذشت خلیفه بن زاید آل نهیان را تسلیت گفت و در دوره ریاست محمد بن زاید آل نهیان، برای کشور امارات پیشرفت و شکوفایی مستمر و برای روابط استراتژیک دو کشور رشد و توسعه را آرزو کرد.

دیدار محمد بن زاید با معاون و وزیر خارجه بایدن

همچنین وزرای خارجه امارات و آمریکا در یک ضیافت شام کاری در ابوظبی با یکدیگر درباره چشم‌اندازهای روابط استراتژیک دو کشور و فرصت‌هایی که برای رشد و توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کنند، گفتگو کرده و شرایط منطقه و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک از جمله تحولات بحران اوکراین را بررسی کردند.

وزیر خارجه امارات در این دیدار از ابراز همدردی وزیر خارجه آمریکا با دولت و ملت امارات تقدیر و تشکر کرده و گفت: کشور امارات تحت رهبری خردمندانه محمد بن زاید، به دنبال تقویت روابط استراتژیک خود با آمریکا همسو با منافع متقابل کشورها و مشارکت در تقویت پایه‌های امنیت و ثبات منطقه و محقق کردن خواسته‌های ملت‌ها برای توسعه و شکوفایی است.

گفته می‌شود هدف بایدن از اعزام این هیات بلند پایه به امارات تلاش برای بهبود روابط میان دو کشور است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین