|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۴۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
احتمال قطع آبِ بوستان‌های جنگلی تهران به دلیل کم‌آبی/ عضو شورای شهر: ممکن است برخی درختان خشک شوند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نسبت به قطع احتمالی آبِ بوستان‌های جنگلی تهران به دلیل کم‌آبی ابراز نگرانی کرد.

«مهدی پیرهادی» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره آخرین وضعیت آبی در شهر تهران با توجه به کمی بارش‌ها اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سال جاری کشور با آن روبرو است، کاهش نزولات آسمانی است که احتمالا به همین دلیل با موضوع کمبود آب مواجه خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه همه‌ دستگاه‌های اجرائی باید نسبت به این مسئله دغدغه داشته باشند، گفت: هرچند که متاسفانه توجه ویژه‌ای را در چند ماه گذشته از سوی سازمان‌ها و ارگان‌ها برای فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه مصرف آب خیلی ندیده‌ام. اقداماتی انجام شده اما خیلی مختصر بوده و رسانه ملی هم باید در این زمینه اقدام کند.

پیرهادی اضافه کرد: باید قبل از بحران، پیشگیری از بحران کنیم و در این زمینه باید نسبت به کاهش مصرف آب اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر توجه به مساله فضای سبز شهری در شرایط کم آبی گفت: از سوی دیگر آب مورد نیاز فضای سبز شهر تهران نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. در برخی از بوستان‌های جنگلی با توجه به کمبود آبی که با آن روبرو خواهیم شد، وزارت نیرو در نظر ندارد که به این بوستان‌ها آب دهد و ممکن است به خشکی برخی از درختان منجر شود.

پیرهادی گفت: تقاضا دارم وزارت نیرو برای این موضوع حتما یک فکر جدی کند تا منجر به خشک شدن برخی از درختان در فصل تابستان نشود.

او با بیان اینکه این مطالبه جدی ما در تهران است، گفت: چرا که تهران با این حجم از آلودگی اگر درختان آن نیز بخواهند دچار خشکی به دلیل قطعی آب شوند، اتفاق خیلی بزرگ و فاجعه است که رخ می دهد. این اقدام ممکن است شامل حال برخی از بوستان‌های جنگلی شود، البته که تعامل خیلی خوبی بین شورای شهر و مجموعه آب و فاضلاب وجود دارد و برای سال‌های آینده یکی از اقداماتی که با مجموعه آب و فاضلاب انجام می‌دهیم ایجاد ظرفیت‌هایی در بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی است که در سال‌های بعد این اتفاق رخ ندهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما تنها نگران امسال هستیم و در سال‌های بعد فکر می‌کنم با تعاملی که بین شورای شهر و وزارت نیرو وجود دارد این موضوع حل شود. کارهای خوبی در شهرداری تهران بمنظور صرفه جویی مصرف آب انجام شده اما این یک عزم جدی می‌خواهد.

او با اشاره به ضعف در اجرای قوانین گفت: برای خیلی از موضوعات قوانین را در کشور داریم، اما در حوزه اجرا ضعف داریم. برای مثال تبصره ۱۶ مقررات ملی ساختمان که به تاسیسات بهداشتی مربوط می‌شود حتما به صرفه جویی در مصرف آب کمک می‌کند و یکی از موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه کمک کند اجرای مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان است که شست و شوی محوطه ساختمان‌ها و آبیاری فضای سبز شهرک‌ها و برج‌ها را از طریق تصفیه فاضلاب انجام دهیم و این باعث می‌شود که هدر رفت آب به کمترین میزان ممکن برسد که کمک مهمی در صرفه جویی مصرف آب می‌کند.

او در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت آبی در پارک جنگلی چیتگر با توجه به آتش سوزی‌هایی که در سال ۹۹ در آن رخ داد، گفت: در یک مقطعی قطعی آب صورت گرفت و چنین موضوعی پیش آمد. از وزارت نیرو تقاضا دارم آب بوستان‌های جنگلی را قطع نکنند. باید امسال را سپری کنیم تا برای سال بعد و با تفاهم‌هایی که در حال انجام هستیم مشکلات حل شود.امسال به واسطه بارش‌هایی که صورت گرفته است همه مردم باید کمک کنند تا امسال را بتوان سپری کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین