|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۴۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵


انتخاب:نزدیک به چهار ماه از انتصاب پر سر و صدای علی عسگری، رئیس پیشین صداوسیما به عنوان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌گذرد. گرچه در ابتدا واکنش‌های انتقادی نسبت به این انتصاب از سوی کاربران فضای مجازی و چهره‌ها و مقامات سیاسی مطرح شد اما این موج هم پس از گذشت چندین هفته فروکش کرد و به دست فراموشی سپرده شد.

 با وجود تمام انتقاداتی که بیشتر به دلیل مرتبط نبودن تحصیلات و سابقه کاری او با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود. چرا که این هلدینگ بزرگترین شرکت بورسی کشور است و به‌ عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در خاورمیانه پس از «سابک عربستان»، شناخته می‌شود. اما مسئولان ذیربط به تمام این انتقادات پشت کرده و علی عسگری را از این جایگاه کنار نگذاشتند.

روبرت بگلریان، عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه چرا حتی انتقادات نمایندگان مجلس نسبت به این انتصاب نتیجه‌ای به همراه نداشت، بیان کرد: «نتیجه پیگیری‌ها را نمی‌دانم ولی آنطور که از شرایط و سنت حسنه کشورماست، انعکاس‌ این انتقادات بستگی به نوع گستردگی و مقیاسی که دارد، متاسفانه باعث آن نمی‌شود که هیئت مدیره‌ها یا مقامات مرتبط، آن‌ها را مدنظر قرار دهند.»

نماینده مردم ارامنه جنوب افزود: «این مدیران و مسئولان یا توجیهات خاص خود را دارند یا با توجه به روابطی که وجود دارد و فشارهای گروه‌های ذی نفع، مصلحت‌هایی که خود احساس می‌کنند را بیشتر و بهتر از جامعه، متخصصان و رسانه‌ها تشخیص می‌دهند. به یاد دارم که انتقاداتی هم در ابتدای کار شد ولی به نتیجه نرسید و ادامه پیدا نکرد. این هم از موضوعاتی‌ست که باید مجددا بررسی شود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین