|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۴۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

حسن نهضت که سال‌هاست تهیه‌ی برنامه‌های سیاسی تلویزیون را عهده‌دار بوده، علت تعطیلی برنامه «نگاه یک» از تلویزیون را تصمیم معاونت سیاسی عنوان و درباره‌ی این اتفاق توضیحاتی را مطرح کرد.

این تهیه‌کننده برنامه‌های سیاسی تلویزیون در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی حذف برنامه «نگاه یک»، اظهار کرد: هر برنامه‌ای یک آغاز و یک پایانی دارد؛ برنامه «نگاه یک» هم بنا به تصمیم معاونت محترم سیاسی سازمان تمام شد و برنامه‌ای با عنوان «صف اول» در همان قالب و با همان محتوا تولید و جایگزین این برنامه شده است.  

نهضت درباه‌ی حذف برنامه قدیمی «نگاه یک» پس از ۲۱ سال تولید و پخش، توضیح داد:  به عنوان تهیه‌کننده‌ای که سال‌های سال است در سازمان صداوسیما کار می‌کند، روزی به ما می‌گویند برنامه‌ای را تولید کن و روزی هم می‌گویند تولید نکن. این تصمیم بنا به تشخیص روسای معاونت سیاسی سازمان صداوسیما بوده که تصمیم گرفته‌اند برنامه «نگاه یک» نباشد و «صف اول» جایگزین باشد.

او در عین حال گفت: به هر حال معتقدم تلویزیون باید از برنامه‌هایی که در مدت طولانی روی آنها هزینه می‌کند و تبدیل به بِرند می‌شوند، محافظت کند. «نگاه یک» برنامه‌ای است که در طول این سال‌ها اغلب وزرا ـ چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا ـ چه سران ارتش و سپاه همه از تولید آن تشکر و قدردانی کرده‌اند و از نظر محتوایی و اجرای برنامه توسط آقای مهدی قلی هم راضی بودند.  

تهیه‌کننده «مناظره‌ها» یادآور شد: برنامه «نگاه یک» هر سال در طول ایام عید نوروز و رمضان به صورت مقطعی تعطیل می‌شد و امسال نیز این تعطیلی پشت سر هم بود که پس از پایان تعطیلات در حال آماده کردن برنامه برای شروع بودیم که به تصمیم معاونت سیاسی این اتفاق افتاد.

نهضت ادامه داد: ملاک‌های یک برنامه قابل قبول در تلویزیون این است که مجری، ساختار، پژوهش و تحقیقِ قوی داشته باشد که به لطف خدا ما در برنامه «نگاه یک» این ویژگی ها را داشتیم و آرزو می‌کنم در برنامه «صف اول» هم این اتفاق بیفتد. برنامه «صف اول» شروع به تولید در همان قالب «نگاه یک» کرده است با این تفاوت که عوامل تولید و مجری تغییر کرده‌اند. محتوای برنامه در «نگاه یک» گفت‌وگو با مسئولان اول نظام بود، در این برنامه نیز همان‌گونه که از عنوان آن پیداست، ساختار بر همین است. حال آقایان تصمیم گرفتند که «نگاه یک» نباشد.

نهضت در پاسخ به اینکه آیا از سازمان صداوسیما خداحافظی کرده است یا برنامه دیگری خواهد داشت؟ اظهار کرد: از بدو ورود به صداوسیما و نزدیک به ۳۰ سال است که در معاونت سیاسی بوده‌ام. کم و بیش در این سه دهه برنامه‌های سیاسی زیادی تولید کردم و شاید بتوان گفت سنگین‌ترین برنامه‌ها را ساخته‌ام. اکنون نیز در صداوسیما حضور دادم و هر چه معاونت بفرماید اطاعت می‌کنم. فعلا دو روز است که متوجه شدم برنامه «نگاه یک» تعطیل شده است.

نهضت در پایان برای عوامل برنامه «صف اول» آرزوی موفقیت کرد و درباره‌ی تیم تولید این برنامه یادآور شد: برنامه «صف اول» زیر نظر خبرگزاری صداوسیماست و مجری برنامه هم آقای عابدینی هستند.  



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین