|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
تفرقه‌انداز و حكومت كن سياستي است كه انگليسي‌ها همواره در راس برنامه‌هاي خود داشته‌اند و كامرون نخست‌وزير اين كشور نيز اكنون تلاش دارد تا ابعاد ديگري از اين سياست را اجرايي سازد.
انگليس كه سابقه‌اي طولاني در اسلام‌ستيزي دارد اين روزها ابعاد جديدي از اسلام‌ستيزي را در پيش گرفته چنانكه كامرون نخست‌وزير اين كشور بر حمايت از هتاكان به پيامبر اسلام‌(ص) تاكيد كرده است.

دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو که بارها کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام‌(ص) را منتشر کرده است، هفته گذشته مورد هجوم دو فرد مسلح قرار گرفت و طی آن ۱۲ نفر از جمله ۲ پلیس کشته شدند. این نشریه ديروز نیز بار دیگر در اقدامی تحریک‌آمیز پس از حملات پاریس، با تیراژ ۵ میلیونی کاریکاتورهای موهن در مورد پیامبر اسلام را منتشر کرد.

مردم فیلیپین ديروز در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام‌(ص) در نشریه فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو»، اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در یکی از شهرهای اصلی و مسلمان‌نشین این کشور کردند. شخصیت‌های سیاسی، دانش‌آموزان و دانشجویان و زنان با صورت‌های پوشیده از جمله شرکت‌کنندگان در این تظاهرات اعتراض‌آمیز بودند که در میدان اصلی شهر «مراوی» در جنوب فیلیپین برگزار شد.

در جریان این تظاهرات همچنین نوشته‌‌های دیگری به چشم می‌خورد که بر روی آن‌ عباراتی چون «فرانسه باید عذرخواهی کند» و «تو شارلی هستی اما من پیامبر را دوست دارم» نقش بسته بود. در بسياري از ديگر كشورهاي اسلامي و غير اسلامي نيز مردم با برپايي تظاهرات اعتراض خود را به آزادي اسلام‌ستيزي در غرب اعلام داشتند. خشم جهان اسلام از آزادي اسلام‌ستيزي در فرانسه در حالي شدت گرفته است كه برخي سران غرب به جاي عذرخواهي از جهان اسلام به حمايت از اسلام‌ستيزان مي‌پردازند. از جمله اين افراد كامرون نخست‌وزير انگليس است. رژيمي كه تجربه تاريخي نشان مي‌دهد بيشترين نقش را در ايجاد انحراف و تفرقه در جهان اسلام داشته است كه نمود عيني آن ايجاد وهابيت و بهائيت بوده كه امروز به قاتلان جهان اسلام مبدل شده‌اند. جهان اسلام فراموش نكرده است كه انگليس چگونه به حمايت از سلمان رشدي مرتد پرداخته و حتي به او مدال برتر انگليس را اهدا كرده است. نقش انگليس در ايجاد القاعده و ساير گروه‌هاي تروريستي نيز امري آشكار است. در عصر حاضر جنايات انگليس عليه مسلمانان در عراق و افغانستان و ليبي و سوريه و... بر هيچ‌كس پوشيده نيست. اقدامات اين كشور در حمايت از رژيم كودك‌كش صهيونيستي نيز در كارنامه اين كشور مشاهده مي‌شود. اينها تنها بخش كوچكي از اقدامات ضد اسلامي انگليسي‌ها است چراكه با مرور تاريخ بي‌نهايت مي‌توان از جنايات سران انگليس عليه مسلمانان را مشاهده كرد.

تفرقه‌انداز و حكومت كن سياستي است كه انگليسي‌ها همواره در راس برنامه‌هاي خود داشته‌اند و كامرون نخست‌وزير اين كشور نيز اكنون تلاش دارد تا ابعاد ديگري از اين سياست را اجرايي سازد.

مجله فرانسوی شارلی ابدو در اقدامی تحریک‌آمیز و با تیراژ ۵ میلیونی یک کاریکاتور موهن دیگر از پیامبر اکرم(ص) را در حالي منتشر کرد كه از يك‌سو پليس فرانسه با ادعاي آزادي بيان معترضان به اين هتاكي را بازداشت كرد و از سوي ديگر نخست‌وزير انگليس رسما از هتاكان به پيامبر اسلام‌(ص) تقدير و حمايت كرد.

آزادي‌بيان در غرب گويا چنين تعريف شده است كه هتاكي به مقدسات مسلمان آزادي‌بيان است اما اعتراض به اين اقدام، آزادي‌بيان نمي‌باشد و آشوب‌گري عليه آزادي بيان عنوان مي‌شود. بر‌اساس اين رويكرد هر فرد و يا نشريه‌اي حق دارد اسلام را مورد اهانت و مسلمانان را به قتل رسانده و مقدسات آنها را ناديده بگيرد اما كسي حق اعتراض به اين امر را ندارد. نمود عيني اين امر را در فرانسه مي‌توان مشاهده كرد. در حالي كه حق حجاب و بيان اعتقادات ديني از محدوديت‌هاي اعمال شده عليه مسلمانان است هر كس حق دارد به اسلام و مسلمانان اهانت كرده و نه تنها بازخواست نشود بلكه مورد حمايت قرار گيرد.

بر‌اساس همين رويكرد ضد اسلامي ديروز مجله فرانسوی شارلی ابدو در اقدامی تحریک‌آمیز و با تیراژ ۵ میلیونی یک کاریکاتور موهن دیگر از پیامبر اکرم(ص) منتشر کرد.شبکه دویچه‌وله در خبری فوری گزارش داد که نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در ۵ میلیون نسخه، کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) را منتشر می‌کند. این در حالی است که طبق خبرهای روزنامه‌های فرانسوی قرار بود این نشریه در ۳ میلیون نسخه شماره جدید خود را منتشر کند؛ شماره‌ای که در صفحه اول آن کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام(ص) آمده است. جالب توجه آنكه مقامات فرانسوي در برابر اين اسلام‌ستيزي و اهانت به مقدسات ۷/۱ ميليارد مسلمان واكنش نشان نداده اند. «شارلی ابدو» هفته گذشته با حمله افراد مسلح به آن و متعاقب آن حملات و گروگان‌گیری‌های دیگر در پاریس، در صدر اخبار رسانه‌های غربی قرار گرفت حملاتی که در نهایت ۱۷ کشته برجای گذاشت که یکی از آنها یک پلیس مسلمان فرانسوی بود. مسئولیت این حملات را ابتدا القاعده یمن برعهده گرفت اما بعدا در رسانه‌های غربی عنوان شد که یکی از عوامل این حملات، عضو داعش بوده و پیشتر به سوریه سفر کرده بود.

حمايت كامرون از اسلام‌ستيزان

نخست‌وزیر انگلیس و معاون وی حمایت خود را از انتشار یک کاریکاتور توهین‌آمیز جدید درمورد پیامبر بزرگوار اسلام در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» اعلام کردند و آن را آزادی بیان مطبوعات خواندند.

‌«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس و «نیک کلگ» معاون وی حمایت خود را از انتشار یک کاریکاتور توهین‌آمیز جدید درمورد حضرت محمد‌(ص) پیامبر بزرگوار اسلام در هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» اعلام کردند. سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت هدف کامرون حمایت کامل از حق سردبیران در زمینه تصمیم‌گیری است که روح آزادی مطبوعات و آزادی‌بیان به شمار می‌رود. نیک کلگ نیز با حمایت از تصمیم شارلی ابدو برای انتشار این کاریکاتور توهین‌آمیز گفت: «فکر نمی‌کنم شما بتوانید آزادی داشته باشید مگرآنکه قادر باشید آزادانه و در جامعه‌ای آزاد به نقد یکدیگر بپردازید.»

لازم به ذكر است در نشريات انگليسي حق انتقاد از خاندان سلطنتي را نداشته و محاكمه مي‌شود. در همين حال كامرون در حالي از آزادي مطبوعات مي‌گويد كه بر‌اساس دستورات وي جاسوسي از خبرنگاران امري قانوني عنوان شده است.

در خواست مسلمانان فرانسه

همزمان با رشد اسلام‌ستيزي در فرانسه اتحادیه مسلمانان فرانسه از مقامات امنیتی این کشور خواسته که امنیت مراکز دینی مسلمانان را هم مانند مدارس کودکان یهودی، تأمین کند كه پليس از پذيرش اين امر خودداري كرد.

«دلیل بوبکور» امام جماعت مسجد جامع پاریس و رئیس شورای مسلمانان فرانسه از دولت این کشور خواسته که امنیت مراکز دینی مسلمانان را تأمین کند. در یک مورد دیگر، یک مسجد به آتش کشیده شده بود و در اقدامی شنیع، سر بریده یک خوک را بر روی در ورودی یک مسجد آویزان کرده بود؛ مسلمانان خوک را نجس می‌دانند. اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه هم از دولت خواسته که همه اقدامات لازم را برای حفاظت از مسلمانان و مساجد به کار ببندند. در بیانیه این اتحادیه آمده است: «تروریست‌ها و جانیان، هیچ دینی ندارند.»

«آنتونی هال» استاد دانشگاه لث‌بریج کانادا گفت «حوادث ایجادشده به سبک موساد (در فرانسه)، بخشی از حوادثی است که برای تغذیه بیشتر سم اسلام‌هراسی در اذهان طراحی شده است».

کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا فاش کرد که وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی در حادثه تروریستی علیه نشریه "شارلی ابدو" نقش داشته است. «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا که هم‌اکنون افشاگر برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا است در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» افزود: اسرائیل از مهاجرت معکوس یهودیان در خلال سال‌های گذشته ناخرسند بوده است و همین نگرانی، مسئولان وزارتخانه مهاجرت اسرائیل را بر آن داشت تا از دستگاه اطلاعاتی این رژیم، موساد، بخواهند برای توقف مهاجرت معکوس کمک کند. لازم به ذكر است مسلمانان برخی کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و فرانسه برای ابراز همدردی با قربانیان "شارلی ابدو"، تظاهرات برگزار کردند و برخی اتهامات به مسلمانان را محکوم کردند. آنها تأکید کردند که هیچ دینی از جمله اسلام با تروریسم ارتباطی ندارد و هیچ‌کس حق ندارد حوادث اخیر پاریس را به مسلمانان نسبت دهد. از سوي ديگر اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای طویل اقدام نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در انتشار مجدد کاریکاتورهای جدید از پیامبر اسلام را «غیرعاقلانه و غیرمنطقی» خواند. در همين حال پلیس ترکیه با حمله به دفتر یک نشریه، مانع از پخش نسخ نشریه موهن شارلی ابدو شد.

همزمان با اعلام حمايت مردم آلمان از مسلمانان صدر اعظم و رئیس‌جمهور آلمان در راهپیمایی مسلمانان این کشور برای اتحاد میان ادیان و اقلیت های آلمانی شرکت کردند.راهپیمایی برلین نماد سازگاری و با حضور مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در کنار یکدیگر در این حرکت شرکت کرده و شعار «با هم بودن و سازش در آلمان روشن‌ فکر» را سر دادند.

پاسخ كارتر به نتانياهو

جیمی کارتر در پاسخ به فراخوان نتانیاهو برای سفر هرچه زودتر یهودیان فرانسه به سرزمین‌های اشغالی گفت: فرانسه برای یهودیان امن‌تر از اسرائیل است.

به گزارش واشنگتن فری بیکن؛ این پایگاه خبری به نقل از جیمی کارتر ، رئیس‌جمهوری اسبق ایالات متحده نوشت: علی‌رغم چشم‌انداز خشونت‌آمیزی که یهودیان برای زندگی در فرانسه با آن مواجه هستند، این کشور در مقایسه با اسرائیل مکانی امن‌تر برای زندگی آنها محسوب می‌شود. این اظهارات کارتر در‌پی درخواست اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر سفر یهودیان ساکن فرانسه به سرزمین‌های اشغالی عنوان گردید.

نتانیاهو اخیرا اعلام کرد: زندگی یهودیان در فرانسه در معرض خطر قرار دارد و بهتر است آنان هر‌چه زودتر به اسرائیل نقل مکان کنند. کارتر در بخش دیگری از مصاحبه خود با "هافینگتون پست" تصریح کرد: حدس من این است که یهودیانی که در فرانسه زندگی می‌کنند، تصمیمی برای رفتن به اسرائیل ندارند اما اظهاراتی مانند آنچه نتانیاهو عنوان کرده به یهودیان القا می‌کند که تنها راه حفظ جان شما زندگی در اسرائیل است. به نظر من زندگی در فرانسه برای یک یهودی می‌تواند بسیار امن‌تر از زندگی در بخش‌هایی از اسرائیل باشد اما باز هم من نمی‌توانم بدرستی قضاوت کنم.

نكته قابل توجه آنكه ليبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سکوت اروپا در مقابل سخنان تند رئیس‌جمهور ترکیه علیه این رژیم را یکی از نشانه‌های افزایش ضدیت با یهودی‌ها در اروپا قلمداد کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، لیبرمن در جمع سفرای رژیم صهیونیستی در آسیا - اروپا گفت، اینکه اروپا تنفر و تحرک اردوغان علیه اسرائیل را نادیده می‌گیرد، عواقبی در‌پی خواهد داشت. او می‌گوید، سکوت اروپا در مقابل «قلدری» ضدیهودی همچون اردوغان و دوستانش ما را به واقعیت ۱۹۳۰ باز می‌گرداند.

اعتراض به اسلام‌ستيزي دولتمردان آمريكا

دادگاهی آمریکایی جاسوسی پلیس از مسلمانان را قانونی خواند؛‌ این حکم با اعتراض مسلمانان مواجه شده و رهبران دو گروه اسلامی برای رفع آن از شکایت به دادگاه خبر دادند.
مسلمانان ساکن آمریکا در اعتراض به حکم قانونی خواندن جاسوسی از مساجد، از ارائه شکایت به دادگاه برای استیفای حقوق خود خبر دادند.

شبکه راشا تودی گزارش داد: مسلمانان در «نیوجرسی» درصدد رجوع به دادگاه هستند تا درباره اقدام پلیس نیویورک در «نظارت و تجسس» (جاسوسی) از مساجد و فعالیت‌های مسلمانان شکایت کنند.

دو گروه مدافع حقوق مدنی «وکلای مدافع مسلمانان» و «مرکز حقوق قانون اساسی» در طرح شکایت از اقدامات پلیس نیویورک در «نظارت» (جاسوسی) بر ساکنان مسلمان در مراکز تجاری، مساجد، رستوران، مدارس و دانشگاه‌ها از سال ۲۰۰۲ پیشگام بوده و این طرح را مطرح کردند. در درخواست شکایت وکلای مدافع آمده است: «برنامه نظارت بر شهر نیویورک، به طور صریح و خاصی بر این باور خطرناک و بدخیم استوار است که «مسلمانان برای جامعه خطر هستند».
طبق گفته وکلای مدافع مسلمانان، موکلان آنها همچنین اعلام کرده‌اند که توسط اقدام پلیس نیویورک، وجهه آنها صدمه دیده و معیشت و امرار معاش آنها در خطر قرار گرفته است. موضوع جاسوسی نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا از مسلمانان که به بهانه‌های مختلف وجود داشته،‌ همواره مورد انتقاد گروه‌های مدافع حقوق بشر قرار داشته است. این جاسوسی‌ها به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تشدید شده و کار به جاسوسی و نصب دوربین‌های مختلف از مساجد،‌ مدارس و مراکز تجاری مسلمانان رسیده است.

نكته قابل توجه آنكه حمله به نشريه فرانسوي در حالي از سوي مقامات غربي برجسته شد كه در‌پی تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا چند تن کشته و زخمی شدند اما هيچ واكنشي به آن داده نشد.

"فاکس‌‌نیوز" گزارش داد در تیراندازی در مجتمع مسکونی در کالیفرنیای آمریکا یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشتدر تیراندازی دیگری در شمال غربی شهر لاس‌‌وگاس نیز دو نفر زخمی شدند. در همین حال رسانه های خبری اعلام کردند که نیروهای پلیس آمریکا یک شهروند دیگر این کشور را در نیومکزیکو به قتل رساندند. بر‌اساس این گزارش رئیس پلیس شهر "آلبوکوئرکیو" در ایالت نیومکزیکوی آمریکا از کشته شدن یک شهروند در‌پی "تیراندازی وی به سوی افسران پلیس" در این شهر خبر داد. دوگانگي رفتار غربي در برابر اين كشتارها و حوادث پاريس ابهام در صداقت رفتاري غرب در حوزه تروريسم و امنيت را آشكار مي‌سازد.

منبع: سیاست روز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین