|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۳۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

شرکت آلمانی آدیداس اهداف سودآوری خود را برای سال جاری کاهش داد و کاهش درآمد از چین را به دلیل قرنطینه پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، آدیداس انتظارات برای سال ۲۰۲۲ را پس از رکود سه ماهه اول کاهش داد زیرا قرنطینه‌های جدید مرتبط با بیماری کووید- ۱۹ در چین همچنان به شرکت آلمانی پوشاک ورزشی آسیب می‌زند.

این شرکت روز جمعه اعلام کرد: فروش تعدیل شده بر اساس ارز در سه ماهه اول سه درصد در سراسر جهان کاهش یافت و به ۵.۳ میلیارد یورو (۵.۵۸ میلیارد دلار) رسید، در حالی که سود حاصل از ادامه فعالیت‌ها ۳۸ درصد کاهش یافت و به ۳۱۰ میلیون یورو رسید.

فروش در چین، ۳۵ درصد در سه ماهه اول سقوط کرد و انتظار می‌رود درآمد به دلیل تعطیلی فروشگاه‌ها و کاهش شدید تردد به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد و شرکت شروع به افزایش قیمت کرده است زیرا هزینه‌های حمل‌ونقل، کفش و پوشاک بالاتر، سودآوری را کاهش می‌دهد.

آدیداس سود ناخالص خود را در سال جاری به ۵۰.۷ درصد کاهش داد. پیش از این ۵۱.۵ تا ۵۲ درصد هدف‌گذاری شده بود. این شرکت همچنین پیش‌بینی حاشیه عملیاتی خود را کاهش داد.

به نقل از رویترز، این شرکت اظهار کرد: رشد فروش و سود در پایین‌ترین حد پیش‌بینی‌های آن خواهد بود. آدیداس پیش‌بینی کرده است که درآمد امسال بر اساس نرخ ارز خنثی ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش یابد و درآمد خالص ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد یورو (۲.۶ میلیارد دلار سنگاپور به ۲.۸ میلیارد دلار سنگاپور) تعدیل شود.

این شرکت با وجود ادامه کاهش فروش در چین و تاثیر منفی ۲۰۰ میلیون یورویی از محدودیت‌های زنجیره تامین، انتظار بازگشت به رشد در سه ماهه دوم را دارد. انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، فروش خالص بیش از ۲۰ درصد رشد کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین