|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
نفیق الله آشیروف مدیر شورای مفتی های روسیه اعلام کرد: کشورهای اروپایی برای جلوگیری از برخوردهای اجتماعی باید چاپ کاریکاتورهای مذهبی را منع کنند.
به گزارش ایرنا آشیروف روز چهارشنبه در مقاله ای در شبکه اجتماعی روسی 'لایف نیوز' خاطرنشان کرد: حادثه پاریس نشان داد که توهین به احساسات مذهبی چه عواقبی می تواند در پی داشته باشد.

وی معتقد است درصورتی که تبعیض های مذهبی در فرانسه درسطح قانونگذاری محکوم می شد از حادثه حمله به دفتر نشریه فکاهی شارل ابدو می شد جلوگیری کرد.

روز چهارشنبه هفته گذشته سه فرد مسلح به دفتر نشریه طنز 'شارلی ابدو' در پاریس حمله و اقدام به تیراندازی کردند که در جریان آن 12 نفر و از جمله چهار کاریکاتوریست مجله کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آشیروف در ادامه مقاله خود افزود: حقوق دمکراتیک و آزادی بیان که اروپا بر آن اصرار دارد نباید با ایده آل ها و ارزش های اتباع کشورهای دیگر یا اعتقادات مذهبی در تضاد باشد.

وی ادامه داد: حتی کوچکترین کشورها توهین ها به نمادها و پرچم خود را نمی پذیرند.در روسیه برای این گونه جرایم مجازات هایی پیش بینی شده است. اما در فرانسه کاریکاتورهای موهن نه تنها جرم محسوب نمی شوند بلکه حتی از طرف جامعه محکوم نمی شوند.

مدیر شورای مفتی های روسیه ، آمریکا را مسئول وقوع حوادث پاریس می داند.

وی گفت: سیاست های خصومت جویانه واشنگتن در قبال کشورهای اسلامی باعث بروز مشکلات فراوان در این کشورها و تشدید مسایل و اختلافات مذهبی شده است.

آشیروف افزود: آمریکا اگر بطور مستقیم در حوادث پاریس دخالت نداشت اما با سیاست های خود در خاورمیانه باعث وقوع این حوادث شد.اقدامات خصمانه نظامی ،اطلاعاتی و رسانه ای آمریکا به مناقشه نظامی در اوکراین دامن می زند و آنها نمی توانند این واقعیت را انکار کنند.

مفتی مسلمانان روسیه در ادامه این مقاله از حمایت برخی رهبران اروپایی از خواسته های مسلمانان برای منع انتشار کاریکاتورهای موهن ضداسلامی قدردانی و اضافه کرد: این گونه واکنش سران اروپا حاکی از تمایل آنها برای رهایی از سیاست های تحمیلی آمریکا در اروپا است که سعی دارد مواضع خودرا در امور اجتماعی برکشورهای اروپایی تحمیل کند.

وی ادامه داد: سران برخی کشورهای اروپایی از وابستگی خود به آمریکا ناراضی هستند و این مایه خرسندی است زیرا آنها با مسلمانان ابراز همبستگی می کنند و به خود اجازه می دهند دیدگاه هایی مخالف مواضع واشنگتن ابراز کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین