|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۳۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
به گزارش ایرنا،روزنامه پایونیر هند روز چهارشنبه نوشت:ورود یک قایق پاکستانی به آبهای ساحلی هند در اوایل ماه میلادی جاری نشان می دهد که این گروه قصد حمله به هند از طریق دریا را دارد.

براساس این گزارش واحد دریایی لشکر طیبه با 200 نفر از اعضای تعلیم دیده با حمایت اسلام آباد خواهان نفوذ به هند و انجام عملیات تروریستی هستد.

ارزیابی های سازمان های اطلاعاتی نشان می دهد که چهار سرنشین یک فروند قایق پاکستانی که اخیرا منهدم شد در تماس دائم با گردانندگان خود در نیروی زمینی پاکستان و سازمان دریایی این کشور بودند.

لشکر طیبه تشکیل این واحد دریایی را در سال 2006 به منظور حمله به تاسیسات موجود در مناطق ساحلی هند ازجمله نیروگاههای برق هسته ای، تاسیسات آزمایش و پرتاب موشک، تاسیسات فضایی و بنادر طراحی کرده بود.

لشکر طیبه یکی از فعال ترین سازمان های تروریستی در جنوب آسیا است که بیشتر در پاکستان فعالیت می کند.

این گروه از طرف هندوستان متهم به انجام تعدادی حمله به شهروندان و نیروهای نظامی این کشور شده است که از جمله مشهورترین آنها می توان به حمله به پارلمان هند در سال 2001 و حملات نوامبر 2008 در بمبئی اشاره کرد.

این سازمان در کشورهای هند، پاکستان، آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، روسیه و استرالیا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین