کد خبر: ۳۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
براساس نظرسنجی صورت گرفته در انگلیس، بیش از نیمی از یهودیان انگلیسی نگران از آینده خود در این کشور و نیز در اتحادیه اروپا هستند.
روزنامه ایندیپندنت روز چهارشنبه نوشت: نتایج این نظرسنجی که در آن از خانواده های یهودی درمورد ادامه زندگی شان در انگلیس و اروپا پرسش شده ، نشانگر آن است که احساسات یهودی ستیزانه بیش از آنچه باور می شد، شایع است.

این روزنامه افزود: بر اساس نتایج این نظرسنجی که از سوی موسسه 'یوگو' برای نهاد مدنی 'کارزار تبلیغاتی علیه یهودی ستیزی' صورت گرفته است، 45 درصد از یهودیان اعلام کرده اند در انگلیس آینده ای ندارند و 58 درصد شان نیز گفته اند یهودیان در دراز مدت آینده ای در اروپا نخواهند داشت و یک چهارم این افراد نیز اعلام کرده اند از دو سال پیش به فکر ترک انگلیس بوده اند.

این نظرسنجی به طور آنلاین از میان دو هزار و230 یهودی در انگلیس و از تاریخ 23 دسامبر 2014 میلادی تا 11 ژانویه 2015 میلادی، انجام داده است.

بیش از نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، عنوان نموده اند شرایط یهودی ستیزی همانند شرایط دهه 1930 میلادی در اروپا است.

نظرسنجی یاد شده در زمانی انجام شده که حملات تروریستی در فرانسه از جمله حمله به یک فروشگاه متعلق به یهودیان در پاریس، به وقوع پیوسته بود.

'جدعون والتر' رییس 'کارزارعلیه یهودی ستیزی' در انگلیس بیان کرده است: نتایج تحقیقات نشان می دهد یهودی ستیزی در این کشور شدت یافته است و یهودیان انگلیسی نگران موقعیت خود در این کشور هستند.

درهمین حال به گزارش فرانس پرس، آژانس یهود گفته است که شمار یهودیان انگلیسی که به سرزمین های اشغالی فلسطین مهاجرت کرده اند در سال گذشته میلادی 20 درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش آژانس یهود، در سال 2014 میلادی، 620 یهودی به سرزمین های اشغالی رفته اند و این درحالی است که در سال قبل از آن این رقم 520 نفر بوده است.

به گزارش 'کارزار علیه یهودی ستیزی '، پلیس لندن بیشترین حوادث یهودی ستیزانه را در سال 2014 به ثبت رسانده است.

براساس برخی آمارهای اعلام شده، شمار جمعیت یهودیان انگلیس ، 269 هزار نفر است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین