|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
دولت مرکزی اسپانیا و حزب سوسیالیست این کشور امروز توافق کردند به اتفاق همدیگر نسبت به تهیه طرح یک قانون جامع در زمینه مبارزه موثر با اسلام گرایی افراطی اقدام نمایند.
به نقل از روزنامه ال پاییس،این توافق روزگذشته چراغ سبز'ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا و 'پدرو سانچز' رهبر حزب سوسیالیست را دریافت کرد.

براین اساس اصلاحاتی که حزب مردمی در قانون جزایی این کشور وارد کرده از این قانون خارج شده و در قانون جدید تشکیلاتی علیه اسلام گرایی افراطی درج خواهد شد.

دبیرکل حزب سوسیالیست اسپانیا طی تماس تلفنی که روز گذشته با راخوی داشت، از وی خواسته بود اصلاحات حزب مردمی در بحث مبارزه با اسلام گرایی افراطی از قانون فعلی جزایی کشور جدا شود و در چارچوب یک قانون مجزای تشکیلاتی درج و به تصویب برسد.

بحث مبارزه با اسلام گرایی افراطی ، این روز ها تا حدی داغ است که نتایج نظر سنجی موسسه 'ان سی رپورت' که به سفارش روزنامه 'لاراسون' در خصوص ابعاد مختلف اسلام گرایی انجام داده است، حکایت از آن دارند که 78.3 درصد شهروندان اسپانیا اصولگرایی اسلامی را یک تهدید واقعی علیه همزیستی در کشور می دانند.

در این راستا فقط 19.6 درصد اعتقاد دارند این مساله ، چنین تهدیدی برای کشور به شمار نمی رود.

در این زمینه ، 58 درصد از مصاحبه شوندگان تاکید کرده اند اسپانیا هم به مانند فرانسه جزو اهداف عملیاتی گروه های اسلام گرای افراطی می باشد در حالیکه 30 درصد افراد معتقدند اسپانیا از جمله اهداف اولویت دار گروه های اسلام گرای افراطی برای ارتکاب سوء قصد تروریستی نیست.

69 درصد مصاحبه شوندگان خواستار کنترل بیشتر در خصوص مهاجرت اتباع کشورهای اسلامی به اسپانیا شده اند و 77.6 درصد نیز خواستار تقویت تمهیدات امنیتی برای اجتناب از وقوع سوء قصد تروریستی در آینده شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین