|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۳۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 'علی جنتی' در دیدار با 'لور سلیمان' گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم لبنان بوده و از وحدت و تمامیت ارضی آن حمایت کرده است.

وی افزود: لبنان جایگاه ویژه ای در سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و به دلیل مقاومت های قهرمانانه ای که در طول چند دهه گذشته به ویژه در برابر رژیم صهیونیستی داشته است؛ این جایگاه در میان مردم ایران از منزلت بالاتری هم برخوردار است.

جنتی ادامه داد: بدیهی است باید از این دستاوردهای لبنان که تاکنون منجر به حفظ استقلال آن شده است به خوبی حمایت و از آن پاسداری کرد.

وی گفت: مناسبات ایران و لبنان روابط دو جانبه ای است که همواره به یکدیگر نزدیک بوده اند و مبتنی بر احترام متقابل و همکاری های دو جانبه منطقه ای و بین المللی است.

وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید با اشاره به همکاری های دو جانبه میان خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرگزاری ملی لبنان افزود: این همکاری ها در زمینه های مختلف خبری است و ما آمادگی داریم در زمینه های فرهنگی با وزارت فرهنگ لبنان همکاری های فرهنگی و هنری خود را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی با اشاره به اقدامات برخی جریان های افراطی از جمله داعش اقدامات وحشیانه و متحجرانه گروهک های تروریستی علیه مردم و کودکان مظلوم را محکوم کرد.

در ادامه مدیر عامل خبرگزاری ملی جمهوری لبنان با اشاره به برخی اقدامات خبری خود در این خبرگزاری گفت: در ارسال اخبار امنیتی کشور لبنان دقت و بررسی لازم صورت می گیرد و شخصا قبل از انتشار این گونه اخبار، آنها را بررسی می کنم .

وی افزود: در انتشار اخبار سعی می شود تا تمامی مواضع مسوولا ن لبنان رعایت شده و از انتشار سخنان توهین آمیز پرهیز می شود.

لور سلیمان با تاکید بر اینکه در انتشار اخبار دقت را فدای سرعت نمی کنیم گفت: خبرگزاری ملی جمهوری لبنان اخبار خود را به سه زبان انگلیسی، عربی و فرانسه منتشر می کند و هفته آینده قرار است زبان اسپانیایی هم به عنوان زبان چهارم آن راه اندازی شود.

در ادامه 'محمد خدادی' مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارشی از حضور مدیر عامل خبرگزاری ملی جمهوری لبنان و نشست ها و گفت و گوی های انجام شده با وی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کرد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه های گروهی کشورهای ایران و لبنان در ارایه تصویری واقعی از وضعیت دو کشور برای ملت دو کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است، افزود: توجه بر آموزش های تخصصی دو جانبه میان اصحاب رسانه دو کشور و استفاده از فناوری های نوین در عرصه های خبری که در دنیا به وجود آمده است؛ از ضروریات محسوب می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین