|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۲
کد خبر: ۳۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
از روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پروفسور مایک برگین، روز چهارشنبه در همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: چالشی که در تهران وجود دارد این است که اطلاعات لازم در مورد منابع تولید ذرات وجود ندارد.

وی ادامه داد: اینکه باید مشخص شود چه مقدار از این ذرات در نتیجه احتراق در منابع متحرک و چه مقدار از منابع ثابت حاصل می شود تا بتوان با توجه به اطلاعات به دست آمده در مورد این مسائل و راهکارهای رفع و ساماندهی آن تصمیم گیری کرد.

برگین افزود: شهرهای بزرگ در معرض آلودگی زیادی هستند و ما باید اراده قوی داشته باشیم تا این آلودگی ها را کاهش داد.

او با تاکید بر لزوم شناسایی راه های کاهش ذرات معلق افزود: در ایالت اتلانتا جورجیا روی ناوگان حمل و نقل مطالعه می کنیم تا ببینیم میزان انتشارشان چقدر است در تهران هم باید این کار انجام شود.

او شناسایی روش های ارزان برای تشخیص آلودگی ها را امری ضروری دانست و تصریح کرد: روش های متنوعی وجود دارد که بتوان با استفاده از آنها میزان آلودگی های بنزینی و دیزلی را محاسبه و فاکتورهای انتشار را شناسایی کرد. با توجه به پیشرفت های علمی و موقعیت کنونی می توان امکان بهره گیری از یک روش شناسایی ارزان برای برای شناسایی منابع مختلف در آینده نه چندان دور را متصور بود.

وی ادامه داد: در حقیقت ما باید کارهایی انجام دهیم که با هزینه های کم منابع تولید آلاینده های هوا را شناسایی کنیم. این بررسی ها برای تهران بسیار مهم است.

سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا امروز چهارشنبه آغاز به کار کرد. این همایش با برگزاری پنل های تخصصی تا عصر پنجشنبه 25 دی در مرکز همایش های صدا و سیما ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین