|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۴۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به وضعیت خیابان های پایتخت اوکراین افزود: آنچه ما در خیابان های کی‌یف دیدیم گواه این است که درگیری به نفع اوکراینی ها رقم خورده است.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، روز گذشته مشاور «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روس در میان بمباران‌های گسترده هوایی و توپخانه‌ای، به دنبال سیطره بر کارخانه آزوف‌استال هستند. وی در ادامه گفت: «روسیه به طور کامل بر شهر ماریوپل سیطره نیافته و نیروهای اوکراینی همچنان در شهر حضور دارند».

همچنین بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی موفق شده‌اند حملات متعدد روسیه را در جبهه دونباس را دفع کنند.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

بلینکن: دیپلمات‌های آمریکایی به کی‌یف باز می‌گردند / درگیری به نفع اوکراین رقم خورده است
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۹

بلینکن که همراه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اوکراین سفر کرده است، صبح امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع کشورش در مرز اوکراین- لهستان با اعلام خبر بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به اوکراین گفت که روسیه در رسیدن به اهداف خود در اوکراین ناکام مانده است.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به وضعیت خیابان های پایتخت اوکراین افزود: آنچه ما در خیابان های کی‌یف دیدیم گواه این است که درگیری به نفع اوکراینی ها رقم خورده است.
وزرای خارجه و دفاع آمریکا وارد اوکراین شدند
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۶

اولکسی آرستویچ مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا وارد کی‌یف شده و مشغول مذاکره با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین