کد خبر: ۳۴۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

شفقنا: سفارت عربستان در واشنگتن وجود تنش در مناسبات این کشور با امریکا را تکذیب کرد و اظهار داشت: مناسبات دوکشور «قوی و تاریخی» است.

به گزارش  الخلیج انلاین، سفارت عربستان در واکنش به گزارش روز سه شنبه گذشته وال استریت ژورنال درباره وجود اختلافات میان واشنگتن و ریاض به خصوص پس از حمله روسیه به اوکراین، اعلام کرد: به طور روزانه مسئولان دو کشور در تماس با یکدیگر هستند و هماهنگی مشترکی در قبال مسائل مورد اهتمام نظیر امنیت، سرمایه گذاری و انرژی وجود دارد.

سفارت عربستان افزود: طی ۷۷ سال گذشته از روابط عربستان و امریکا، اختلافات عدیده و دیدگاه‌های مختلفی در قبال بسیاری از مسائل وجود داشت اما این امر ابدا مانع از یافتن راهکاری مشترک برای تحقق منافع دو طرف نشد.

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از مسئولان امریکایی نوشته بود که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا به هنگام سفر وی به ریاض در ماه سپتامبر گفته است که نمی‌خواهد مجددا درباره افزایش تولید نفت حرف بزند.

به نوشته وال استریت ژورنال، این دیدار با تنش همراه بوده و ولیعهد سعودی به سالیوان گفته که امریکا باید درخواست افزایش تولید نفت را فراموش کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین