|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۳۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
اگر قصد سفر کردن به کشورهاي حوزه اسکانديناوي را داشته باشيد يکي آر مواردي که بايد به‌عنوان مخارج اصلي خود در نظر بگيريد، هزينه بالاي حمل‌ونقل عمومي در اين کشورها است.
 طبق آماري که نشريه ريچست منتشر کرده است، اسلو به عنوان پايتخت نروژ گران‌ترين شهر دنيا از نظر هزينه اي حمل‌ونقل عمومي شناخته مي‌شود. يک بليت تک‌سفره در شبکه حمل و نقل عمومي شهر اسلو در نروژ معادل 5.12 دلار در سال 2014 بوده است.

کپنهاگ به عنوان پايتخت دانمارک نيز هزينه اي بالايي براي استفاده از وسايل نقليه عمومي دارد به‌طوري‌که يک بليت تک‌سفره مترو اين شهر چيزي در حدود 4.88 دلار قيمت دارد.

استکهلم نيز در کشور سوئد داراي يکي از گران‌ترين سيستم‌هاي حمل‌ونقل عمومي در دنيا است و هزينه يک بليت تک‌سفره در پايتخت سوئد در حدود 4.52 دلار است.

براي استفاده از مترو در دو شهر زوريخ و ژنو در کشور سوئيس بايد به ترتيب 4.66 و 3.67 دلار براي يک سفر بپردازيد.

با وجود اينکه درآمد بالاي ساکنين کشورهاي اسکانديناوي و هزينه‌هاي بالاي سوخت در اين کشورها قيمت بالاي استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي را توجيه مي‌کند اما براي کساني که به عنوان مسافر و يا توريست به اين کشورها مي‌روند، استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي تا حدودي گران تمام مي‌شود.

از ديگر شهرهايي که به عنوان گران‌ترين‌ها از نظر حمل‌ونقل عمومي در دنيا محسوب مي‌شوند مي‌توان به لندن، سيدني، هلسينکي و شهرهاي فرانکفورت و مونيخ در کشور آلمان اشاره کرد.
در نمودار قيمت يک بليت تک‌سفره در اين شهرها را مشاهده مي‌کنيد.
منبع: تیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین