|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۴۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

رئیس‌جمهور عراق امروز سه شنبه اعلام کرد که بن بست سیاسی و عدم تشکیل دولت بعد از پنج ماه از انتخابات یک مسئله نگران کننده و غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق در چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان "بدر" گفت: بن بست سیاسی کنونی درباره مسائل قانون اساسی و تشکیل دولت جدید بعد از پنج ماه از برگزاری انتخابات یک مسئله نگران کننده و غیرقابل قبول است و اگر ادامه یابد احتمالا باعث کشیده شدن کشور در مسیرهای پیچیده خطرناکی می‌شود.

صالح گفت: کسانی هستند که می‌خواهند عراقی‌ها را مشغول نزاع‌های داخلی کنند که قدرت آن‌ها را از بین ببرد و تضعیفشان کند. عراقی‌ها این مسئله را هرگز نمی‌پذیرند و از حق خود درباره یک کشور ملی کوتاه نخواهند آمد. عراق یک کشور مستقل دارای حاکمیت است که نماینده عراقی‌ها و پایه و اساس طرح ملی آن‌ها است.

وی گفت: انتخابات زودهنگام که مردم و گروه‌های عراقی آن را راه حلی برای ثبات سیاسی و اجتماعی می‌دانند با موانعی روبرو شده است که باید آن‌ها را از سر راه برداشت. می‌توان با وحدت و حفظ منافع ملی در این شرایط در برابر تحولات پیچیده منطقه‌ای و بین المللی از این موانع عبور کرد. حمایت از کشور مقابله جدی با اشتباهات و لزوم اصلاحات را می‌طلبد تا عراقی‌ها بتوانند کشوری داشته باشند که دارای حاکمیت کامل باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین