کد خبر: ۳۴۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

وزیر خزانه‌داری آمریکا در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، در بعضی از جلسات نشست‌های اقتصادی گروه 20 در هفته جاری شرکت نکرده و از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی خواستار افزایش فشار بر مسکو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت، این وزارتخانه با کسانی که به دنبال دور زدن تحریم‌های روسیه هستند یا از چنین تلاش‌هایی حمایت می‌کنند، شدیدا برخورد می‌کند.

این مقام گفت، تصمیم جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا برای شرکت نکردن در جلساتی از نشست گروه 20 که مقامات روسیه در آن حضور دارند، نشان‌دهنده دیدگاه آمریکا مبنی بر طرد روسیه از موسسات مالی بین‌المللی است.

این مقام افزود، احتمالا آنتون سیلوانوف، وزیر اقتصاد روسیه دست‌کم در برخی از این جسلات نشست گروه 20 به‌صورت مجازی حضور داشته باشد و نظرات جنت یلن را تکرار کرد که گفته بود، روسیه دیگر نمی‌تواند کما فی ‌السابق در گروه 20 و دیگر موسسات بین‌المللی حضور داشته باشد.

در عین حال، این منبع وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت، فارغ از حضور یا عدم ‌حضور روسیه، یلن در جلسه افتتاحیه نشست 20 با محوریت تاثیرات اقتصادی جنگ روسیه بر اوکراین شرکت خواهد کرد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که تولید ناخالص ملی اوکراین در سال جاری 35 درصد کاهش خواهد یافت. این مقام گفت، شرکت در این جلسه و حمایت از اوکراین در کنار متحدان آمریکا، برای یلن از اهمیت بالایی برخوردار است.

واشنگتن و متحدانش در این نشست‌ها به بررسی تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه خواهند پرداخت، از جمله جلوگیری از دور زدن تحریم‌های وضع شده توسط مسکو.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز خواستار حذف روسیه از گروه 20 شده است.

همچنین انتظار می‌رود یلن با دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین دیدار کند. شمیهال در برخی از این جلسات از جمله در جلسه افتتاحیه حضور خواهد داشت.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین