|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
کد خبر: ۳۴۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم‌شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپول، گفت در صورت کشته‌شدن نظامیان اوکراینی در این شهر، مذاکرات با روسیه متوقف خواهد شد.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، روز گذشته ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روسیه هشدار داد در صورت حذف کامل نیروهای اوکراینی در بندر ماریوپل، مذاکرات با مسکو را متوقف خواهد کرد.

شرکت دولتی "گاز‌پروم" روسیه در اطلاعیه‌ای گفت با درخواست مشتریان اروپایی، ارسال گاز طبیعی به اروپا از طریق اوکراین ادامه یافته است.

یک روز پس از اعلام غرق شدن «مسکوا»، ناو جنگی روسیه در دریای سیاه، مسکو می‌گوید یک کارخانه موشک‌سازی در اوکراین را هدف قرار داده است.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

زلنسکی: اوکراینی‌ها در «ماریوپول» کشته شوند، مذاکره با مسکو متوقف می‌شود
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۳

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم‌شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپول، گفت در صورت کشته‌شدن نظامیان اوکراینی در این شهر، مذاکرات با روسیه متوقف خواهد شد.
هشدار دوباره زلنسکی در مورد استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۰۹:۳۲

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در این کشور هشدار داد.

به گزارش "سی ان ان" زلنسکی در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد: جهان باید خود را برای استفاده احتمالی روسیه از سلاح‌های هسته‌ای آماده کند.

وی ادامه داد: ما نباید منتظر زمانی باشیم که روسیه از سلاح هسته‌ای استفاده کند، ما باید برای آن آماده شویم.

زلنسکی پیش از این نیز هشدار داده بود که روسیه ممکن است از سلاح‌های هسته‌ای در این کشور استفاده کند.
سفر آبراموویچ به کی‌یف
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۰۹:۳۲

رومن آبراموویچ، از الیگارش‌های میلیاردر روس که نامش در فهرست‌ تحریم‌هاست، در تلاش برای از سرگیری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین که بعد از یک سری حملات به غیرنظامیان متوقف شد، به کی‌یف سفر کرده است.

به گزارش وب‌سایت شبکه بلومبرگ، به گفته منابع مطلع، آبراموویچ با مذاکره‌کنندگان اوکراینی به منظور بررسی راه‌هایی برای احیای گفت‌وگوها رایزنی کرده است. این میلیاردر روس که از دیرباز روابطی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داشته است، از زمان آغاز جنگ اوکراین در اواخر فوریه و زمانی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از او خواست تا مداخله کند، به عنوان میانجیگر غیررسمی عمل می‌کند.

براساس گزارش روز شنبه بلومبرگ، سفر آبراموویچ به کی‌یف چند روز پس از آن انجام می‌شود که هفت میلیارد دلار دیگر از دارایی‌های او توقیف شد.

آبراموویچ همچنین در مذاکرات رو در روی مذاکره‌کنندگان اوکراینی و روسی که به میزبانی استانبول برگزار شده و در ۲۹ مارس به پایان رسید، حضور داشت. اما از آن زمان، هیچ نشانه‌ امیدوارکننده برای پایان یافتن مسالمت‌آمیز این بحران که از ۲۴ فوریه آغاز شده، دیده نشده است و صرفا فشار بین‌المللی بر آبراموویچ و دیگر نخبگان روسی افزایش یافته است.

با این حال، یکی از نزدیکان آبراموویچ، میلیاردر ۵۵ ساله و مالک باشگاه فوتبال چلسی گفت که او در کی‌یف نبوده و توضیحات بیشتری هم ارائه نکرد.
صدای انفجار قوی در کی یف
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ - ۰۹:۲۵

خبرگزاری رویترز از شینده شدن صدای چند انفجار قوی در ساعات اولیه روز یکشنبه در کی یف پایتخت اوکراین خبر داد.

گزارش رسانه های محلی اوکراین از شنیده شدن صدای انفجار در کی یف درحالی است که روز گذشته روسیه حملات موشکی را به کی یف و دیگر شهرهای مهم اوکراین انجام داده بود.

حملات گسترده روز شنبه پس از غرق شدن یک رزم ناو روسیه در دریای سیاه انجام شد.

اخبار و گزارش ها از جنگ اوکراین حاکی است بعد از حادثه غرق شدن رزم ناو روسی، روسیه حملات خود به اوکراین راتشدید کرده است. اوکراین مدعی است با دو فروند موشک، این رزم ناو روسی را هدف قرار داده است .

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین روز جمعه بار دیگر این ادعا را مطرح کرد که دیگر کشورها باید برای احتمال استفاده ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ جاری آماده باشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین