|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۳۴۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

تسنیم: منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی و زخمی کردن ده‌ها فسطینی در این حمله خبر دادند.

 ده‌ها فلسطینی در یورش بامداد امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که 90 فلسطینی تاکنون زخمی شده‌اند که همگی به بیمارستان‌های قدس اشغالی منتقل شده اند.

طبق گزارش هلال احمر فلسطین، نظامیان صهیونیست مانع از تردد آمبولانس‌های حامل مجروحان می‌شوند.

هلال احمر فلسطین ازبرپایی بیمارستان صحرایی در مرکز اورژانس قدس هم خبر داد.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی با بمب‌های صوتی و گاز اشک آور به سمت نمازگزاران حمله ور شدند که بر اثر آن شماری از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

نمازگزاران فلسطینی هم به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند و مانع از یورش آنها به مسجدالاقصی شدند.

نمازگزاران فلسطینی با سنگ به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی پرداختند و شعار می‌دادند: «با جان و با خون خود فدایت می‌شویم ای مسجدالاقصی».

منابع فلسطینی گزارش دادند که برخی از نظامیان صهیونیست بر بالای ساختمان‌های نزدیک به باب السلسله در اطراف مسجدالاقصی رفته‌اند.

الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست همه دربهای منتهی به مسجدالاقصی را به جز باب حطه بسته‌اند.

طبق این گزارش، شماری از نمازگزاران در داخل مسجدالاقصی و مسجد قبه الصخره در محاصره هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن سه نظامی این رژیم در جریان درگیری با فلسطینی‌ها خبر داد.

«عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی به الجزیره گفت: تشکیلات خودگردان ملزم به تحمل مسئولیت در حمایت از مسجدالاقصی است. افراطیون یهود بر تصمیمات کابینه اسرائیل در حال حاضر حاکم هستند. اشغالگران به حملات خود با هدف تخلیه مسجدالاقصی از نمازگزاران ادامه می دهند.

وی افزود: از کشورهای عربی می خواهم که به نقش خود در ممانعت از تخلیه مسجدالاقصی از سوی اشغالگران عمل کند.

صبری گفت: به شدت درباره وارد کردن قربانی‌ها به مسجدالاقصی هشدار می‌دهیم. اشغالگران از شیوه‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کنند و نمازگزاران بی دفاع را با سلاح گرم هدف قرار داده‌‌اند.

عبدالله معروف تحلیلگر فلسطینی گفت: آنچه امروز در مسجدالاقصی رخ می دهد در راستای آماده شدن اشغالگران برای تخلیه مسجدالاقصی از 30 هزار نمازگزار فلسطینی است.

همزمان مدیر مسجدالاقصی به الجزیره گفت: درگیری‌ها ادامه دارد و نظامیان رژیم صهیونیستی با خشونت شدید با نمازگزاران برخورد می کنند.

این درحالی است که گروه موسوم به هیکل قصد دارند که عصر امروز جمعه به مسجد الاقصی یورش برده و آنچه قربانی کردن نامیده می شود را انجام دهند که این به انفجار اوضاع مسجد الاقصی منجر خواهد شد.

حماس: تعرض به مسجدالاقصی، منطقه را به آتش خواهد کشید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، العاروری در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که ملت فلسطین هر لحظه برای رویارویی و مقابله با اشغالگران اسرائیلی آماده است و فلسطینیان وارد موج جدیدی از عملیات‌های مقاومتی به منظور بیرون راندن اشغالگران از کرانه باختری و قدس خواهند شد.

وی افزود که دفاع از مقدسات فلسطین بر همه فلسطینیان فرض عین است.
نایب رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که ما گول وعده‌های دشمن را نمی‌خوریم و به قدرت و آمادگی ملت برای دفاع از مسجد الاقصی با تمامی داشته‌های خود ایمان داریم.

صالح العاروری تاکید کرد که ملت فلسطین وارد مرحله خیزش سراسری و فراگیر علیه دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و حتی خارج از فلسطین شده و غزه در این مرحله جایگاهی استراتژیک دارد.

العاروری خاطر نشان کرد که فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ از بارزترین نقاط قوت ملت فلسطین هستند و در نبرد شمشیر قدس نیز خیزش قهرمانانه‌ و بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی با اهتمام ویژه‌ای اقدامات قهرمانانه ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را تحت نظر دارد، تاکید کرد که آن‌ها وظیفه اعتکاف و حراست در مسجد الاقصی را عهده‌دار هستند.

تکمیلی//

هلال احمر فلسطین نیز از افزایش شمار مجروحان حمله جنایتکارانه اشغالگران اسرائیلی به مسجد الاقصی به ۱۵۰ نفر خبر داد.

عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی هم اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی پس از بازداشت ۴۰۰ نمازگزار فلسطینی درهای مسجد الاقصی را بازگشایی کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین