کد خبر: ۳۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
متخصصان تغذيه مي‌گويند 7 غذا وجود دارد که حتما بايد از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان بايد از مصرف آنها خودداري كنند.
متخصصان تغذيه مي‌گويند 7 غذا وجود دارد که حتما بايد از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان بايد از مصرف آنها خودداري كنند.

فست‌‌فود: لازم نيست در مورد «غذاهاي آماده» زياد صحبت کنيم و تنها يک جمله کافي است: فست‌فود نخوريد!

روغن‌هاي اشباع: از خريدن و خوردن کلوچه‌ها، شيريني‌ها، فست‌فود و يا هر غذايي که با «روغن‌هاي اشباع» تهيه شده خودداري کنيد تا هم جلوي «بيماري قلبي» را بگيريد، هم جلوي پيري را.

روغن‌هاي صنعتي: روغن‌هاي صنعتي كه در تهيه چيپس‌ها و ساير اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شكم و ساير «مشکلات گوارشي» مي‌شود و مصرف آنها باعث مي‌شود که افراد کمتر به سوي خوردن ميوه و سبزي كه پوست را شاداب مي‌كنند، بروند.

نيترات‌ها: نيترات‌ها كه به ميزان زياد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌هاي نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصيه مي‌شود اگر غذاهايي که حاوي نيترات‌هاست، مصرف مي‌کنيد، حداقل از «ويتامين‌ C »بيشتري استفاده کنيد تا از تاثير اين مواد روي معده شما کاسته شود.

چربي‌هاي اشباع حيواني: اين چربي اشباع درون برخي گوشت‌هاي قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنين در «لبنيات پرچرب» موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعايت شود.

ميان‌ وعده‌هاي شور: مصرف ميان‌ وعده‌هاي شور باعث افزايش فشار خون شده و تحقيقات نشان داده مصرف زياد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخي بيماري‌هاي مزمن و همچنين پيري پوست مي‌شود.

غذاهاي فريز شده: اين غذاها به‌طور طبيعي براي سلامت بدن مضر نيستند البته اگر به‌ طور مناسب فريز شوند. اما اگر مي‌توانيد غذاهاي تازه مصرف کنيد، خوردن گوشت، غلات و «فيبرها» به‌صورت تازه كه حاوي مقدار بيشتري آنتي‌اکسيدان‌هاي ضد پيري است، توصيه مي‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین