|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۴۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کشور‌های عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک قرار است روز پنجشنبه بر سر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل رأی‌گیری کنند.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ روز گذشته یک مقام ارشد دفاعی امریکا گفت: بر اساس ارزیابی‌های آمریکا، نیرو‌های روسیه به طور کامل از اطراف شهر‌های کی‌یف و چرنیهیو عقب نشینی کرده‌اند تا در روسیه و بلاروس تجدید قوا کنند.

کشور‌های عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک قرار است روز پنجشنبه بر سر تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل رأی‌گیری کنند.

هم زمان با اینکه اتحادیه اروپا "اقدامات تنبیهی" از جمله ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه را اعلام کرده، بروکسل قصد دارد دختران ولادیمیر پوتین را با تحریم‌های جدید هدف قرار دهد. به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، نام «کاترینا تیخونووا» و «ماریا ورونتسوا»، دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که زندگی مخفیانه‌ای دارند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متقاعد شده است که جنگ بین ایالات متحده و روسیه "به نفع واشنگتن نیست". ساکی گفت: من معتقدم اهداف و وظایف رئیس جمهور اتخاذ تصمیماتی است که به نفع ایالات متحده، امنیت ملی آمریکا و مردم آمریکا باشد. وی ادامه داد: "این اهداف در جنگ با روسیه محقق نمی‌شود، بلکه ما باید هر کاری که در توانمان است برای پاسخگو کردن روسیه، حمایت از تلاش‌های لازم در سطح بین المللی و ارائه کمک‌های نظامی و امنیتی به اوکراینی‌ها انجام دهیم. "

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

آمریکا: فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه به نفع واشنگتن و ناتو خواهد بود
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۸

وزارت امور خارجه آمریکا در نامه به کنگره اعلام کرد، دولت واشنگتن معتقد است فروش بالقوه جنگنده‌های اف-۱۶ به ترکیه همسو با منافع امنیت ملی آمریکا و به نفع اتحاد بلندمدت ناتو است.
زلنسکی: تاخیر در تحریم نفت روسیه به قیمت جان اوکراینی‌ها تمام می‌شود
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۷

رئیس جمهوری اوکراین امروز (پنجشنبه) ضمن آنکه از سیاستمداران غربی خواست سریعاً با تحریم نفت روسیه موافقت کنند، هشدار داد که ناکامی و تاخیر آنها در انجام این کار به قیمت جان مردم اوکراین تمام می‌شود.
اوکراین: نیروهای روسیه برای حمله به دونباس آماده می‌شوند
۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۷

نیروهای مسلح اوکراین در جدیدترین اطلاعیه خود در در چهل و دومین روز جنگ گفته‌اند که نیروهای روسیه برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین آماده می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین