|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۶
کارشناس روس معتقد است که حادثه روز چهارشنبه هفته گذشته پاریس و حمله به دفتر نشریه فکاهی شارل ابدو با سنایوی 11 سپتامبر 2001 شباهت دارد.
نیکلای استاریکوف کارشناس سیاسی و نویسنده روس روز سه شنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی روسی ' لایف ژورنال' خاطرنشان کرد: شواهد موجود حاکی از دست داشتن سرویس های اطلاعاتی آمریکا در حوادث هفته گذشته است.

کارشناس روس معتقد است که حادثه روز چهارشنبه هفته گذشته پاریس و حمله به دفتر نشریه فکاهی شارل ابدو با سنایوی 11 سپتامبر 2001 شباهت دارد.

وی افزود: در آن زمان تروریست ها با کمال میل نشریات تبلیغاتی از خود به جای گذاشته و گذرنامه ربایندگان هواپیماها با وجود انفجارها در برخورد با برج های دوقلو سالم ماند.

وی ادامه داد: در فرانسه هم مهاجمان به دفتر نشریه در خودور خود کارت شناسایی بجای گذاشته و به همین دلیل برادران کواشی که کشته شده اند بنا به ادعای ماموران امنیتی در حادثه دفتر نشریه شرکت داشتند.

استاریکوف با بیان این که این موارد همه نکته های عجیب در مورد حادثه پاریس نیست، افزود: چندین نکته مهم در مورد حادثه تروریستی پاریس وجود دارد که قابل توجه است.

وی گفت: نکته اول این که حمله تروریستی بلافاصله پس از آن که رییس جمهوری فرانسه از امکان لغو تحریم های روسیه و تصمیم خود برای شرکت در اجلاس چهارجانبه در مورد اوکراین در آستانه پایتخت قزاقستان سخن گفت، اتفاق افتاد.

استاریکوف افزود: نکته دوم این که رییس جمهوری فرانسه نیم ساعت پس از وقوع حمله به دفتر نشریه در محل حادثه حاضر شد.

وی گفت: این حرکت فرانسوا اولاند با توجه به مسایل امنیتی و وجود خطر تکرار حمله یا بمب گذاری محل یا امکان حضور تیراندازان، بدون در نظر گفتن این واقعیت که وی تضمین هایی را برای عدم تکرار حمله دریافت کرده بود، عجیب به نظر می رسد.

کارشناس روس خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد افرادی که در پشت صحنه حادثه تروریستی پاریس قرار داشتند چنین تضمینی را به اولاند داده بودند و به همین دلیل وی بلافاصله در محل حادثه حاضر شد.

وی همچنین در ادامه مطلب خود نوشت که سازمان القاعده با توجه به این که در عرصه رسانه ای تا حدی جای خود را به گروه داعش داده بود می بایست با انجام حمله تروریستی دوباره خودنمایی می کرد.

وی ادامه داد: سازمان های اطلاعاتی آمریکایی نیاز دارند که نشان دهند القاعده تشکیلات تخیلی نیست و این سازمان تروریستی همچنان امنیت بین المللی را تهدید می کند هر چند که داعش به خوبی از عهده انجام وظیفه خود برای آمریکا برمی آید.

کارشناس روس در مورد نقش آمریکا در بحران اوکراین خاطرنشان کرد: آمریکا برای تشدید مناقشه در شرق اوکراین تلاش می کند.

وی افزود: روزی که اولاند اعلام کرده بود که در اجلاس آستانه شرکت می کند ، پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین هم از تمایل خود برای شرکت در این مذاکرات سخن گفت اما بلافاصله پس از این سخنان، حملات به مناطق دونتسک و لوهانسک چند برابر افزایش می یابد و نیروهای اوکراینی از توپخانه و موشک های گراد برای حمله به مناطق مسکونی استفاده می کنند.

وی افزود: کاملا واضح است نیروهای مهاجم اوکراینی از رییس جمهوری این کشور اطاعت نمی کنند و در واقع آمریکا آنها را هدایت می کند و سیاست واشنگتن در شرایط کنونی تشدید بحران در اوکراین برای ادامه فشار بر روسیه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین