|
|
امروز: جمعه ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۳۴۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
اخطار به رامین رضاییان صحیح بود ولی لحن و برخورد داور با بازیکنان به صورت پرخاشگرانه بود که مشخص نیست این طرز رفتار در کدام کلاس به بعضی از داوران ما توصیه شده است. اخطار به بازیکن هوادار در دقیقه ۵۸ و در دقیقه ۶۰ به بازیکن پرسپولیس، تصمیمات درستی بود که داور گرفت. در ادامه باز هم شاهد برخورد نامناسب داور این بار با سرمربی تیم هوادار بودیم.

دو کارشناس داوری درباره قضاوت مصاف پرسپولیس و هوادار صحبت کردند.

نوید مظفری، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص داوری دیدار پرسپولیس و هوادار اظهار کرد: مسابقه هوادار و پرسپولیس توسط حمید حاج ملک قضاوت شد. مسابقه‌ای پرتنش و پرخطا که حتی کمک داور اول در کنترل مسابقه و تذکر به بازیکنان کمک حال داور شد که به نظر می‌رسید ۳۰ دقیقه اول بازی را خیلی جدی نگرفته بود.

وی ادامه داد: اخطار به رامین رضاییان صحیح بود ولی لحن و برخورد داور با بازیکنان به صورت پرخاشگرانه بود که مشخص نیست این طرز رفتار در کدام کلاس به بعضی از داوران ما توصیه شده است. اخطار به بازیکن هوادار در دقیقه ۵۸ و در دقیقه ۶۰ به بازیکن پرسپولیس، تصمیمات درستی بود که داور گرفت. در ادامه باز هم شاهد برخورد نامناسب داور این بار با سرمربی تیم هوادار بودیم.

مظفری اضافه کرد: در این بازی هم طبق ۸۰ درصد مسابقات لیگ برتر، داور چهارم مسابقه قادر به اداره و کنترل کردن منطقه فنی و کادر فنی تیم‌ها نبود و مجبور به فراخواندن داور برای کاهش اعتراضات بود. این فرایندی است که به چیدمان اشتباه تیم‌های داوری برمی‌گردد. تعداد کارت‌های زرد و رفتار بازیکنان دو تیم که در هر صحنه ممکن به طرف هم می‌رفتند و با هم درگیر می‌شدند، نتیجه اشتباه داور در نوع قضاوت و نداشتن تاکتیک مناسب برای این بازی است. درکل تیم داوری اشتباه تاثیرگذاری در این بازی نداشت. با این حال نمی‌توان از قضاوت مطلوب داور یاد کرد.

همچنین تورج حق‌وردی هم در این خصوص بیان کرد: داوری صحنه خاصی نداشت اما داور در بسیاری از خطاهای میانه میدان اشتباه می‌کرد و با فریادهای بسیار، بازی را متشنج کرد. او قضاوت بدی داشت و شانس آورد که صحنه خاصی پیش نیامد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین