|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
به گزارش ایرنا، «حمید چیت چیان » سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد دالکی دشتستان افزود:منابع اعتباری سدهای باغان و دشت پلنگ با استفاده از فاینانس تامین خواهد شد.

وی گفت : باتوجه به اینکه آب در هر منطقه ای عامل توسعه است ساخت سد در استان بوشهر بدلیل محدودیت منابع آبی از اهمیت مضاعف تری برخوردار است.

وزیر نیرو گفت: احداث سد، استحصال آب و کنترل سیلاب ها برای استفاده از منابع آب و بالا بردن بازده آن بخصوص در مصارف کشاورزی بسیار ضروری است.

وی همچنین تغییر نظام های آبیاری و افزایش بازده آبیاری با مشارکت مردم را از جمله عوامل مهم و موثر مدیریت منابع و بهره برداری صحیح از آب دانست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آغاز رسمی عملیات سد دالکی اتفاق مبارکی برای مردم این شهرستان است که انتظار می رود در بحث تامین منابع مالی و تکمیل آن به سرنوشت سد رئیسعلی دلواری که طولانی شد مبتلا نشود.

حجت الااسلام «سید مهدی موسوی نژاد» افزود: باید با تسریع و تکمیل بموقع سد دالکی هم باعث رونق کشاورزی شد و هم وضعیت آب شرب منطقه ارم از این طریق حل شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی استانداری بوشهر نیز گفت: ما در بحث کمبود آب مشکلات عدیده ای داریم که اگر چاره اندیشی نشود بسیاری از ظرفیت های استان از بین خواهد رفت.

«سید محمد حسن باستی» افزود: در این منطقه نخل از قداست خاصی برخوردار است که کم آبی طی چند سال اخیر صدمات زیادی به آن وارد کرده است.

شهرستان دشتستان به مرکزیت برازجان در فاصله 60 کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

وزیر نیرو در سفر دو روزه کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر ، رییس جمهوری را همراهی می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین