|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۳۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳
به منظور ایجاد هماهنگی و تدقیق تصمیمات متخذه در خصوص ایجاد مناطق گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازنگری انواع مناطق گردشگری و آئین نامه های مرتبط با آن را به منظور هماهنگی در شورای عالی ارائه و سپس جهت تصویب نهایی با استناد به بند 1 ماده 2 قانون تأسیس شورای عالی به هیأت دولت پیشنهاد نماید.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی معاون وزیر راه وشهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی در نامه ای به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوبات این شورا را درباره مناطق نمونه گردشگری اعلام کرد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 22 دی ماه سال جاری با توجه به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر لزوم تغییر رویکرد و ایجاد اصلاحات برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود گردشگری و با توجه ماده 3 قانون تغییر نام وزارت آبادانی و مسکن به وزارت مسکن و شهرسازی مصوب سال 87 را به شرح زیر اصلاح کرد.

تمام پیشنهادهای جدید در خصوص ایجاد مناطق نمونه گردشگری ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قبل از تصویب در هیأت دولت به منظور بررسی اثرات کالبدی ناشی از آنها به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برسد.

در اجرای مصوبه های شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورخ 29 بهمن سال 86 موضوع گردش کار و زمان بندی مربوط به دستورالعمل ترویج شهرک سازی در کشور مورخ 27 اسفند 86 موضوع تصویب دستورالعمل ترویج شهرک سازی در کشور و نحوه صدور پروانه تأسیس شهرک و پروانه بهره برداری از آن و همچنین مورخ 13 خرداد 87 موضوع لزوم تصویب طرحهای جامع گردشگری در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کمیته ای متشکل از دبیرخانه شورای عالی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل و گردش کار، شاخص ها، شیوه نامه امکان سنجی و مکان یابی و زمان بندی رسیدگی به کلیه مصوبه های کلی مناطق نمونه گردشگری را مشخص نماید.

سازمان جنگلها و مراتع و امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن، پیش از طی مراحل امکان سنجی و مکان یابی فوق از تخصیص هرگونه زمین خودداری کنند و استانداری ها و ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی موظفند بر اجرای مصوبه در هر استان نظارت کنند.

به منظور ایجاد هماهنگی و تدقیق تصمیمات متخذه در خصوص ایجاد مناطق گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازنگری انواع مناطق گردشگری و آئین نامه های مرتبط با آن را به منظور هماهنگی در شورای عالی ارائه و سپس جهت تصویب نهایی با استناد به بند 1 ماده 2 قانون تأسیس شورای عالی به هیأت دولت پیشنهاد نماید.

تمام طرح های مصوب گردشگری در هر مرحله ای که هستند در کمیته بند 2 این مصوبه و براساس ملاک هایی چون وجود یا فقدان ارزیابی های جامع زیست محیطی، نوع و نحوه مالکیت اراضی، نوع و میزان و تناسب بارگذاری ها، نوع و میزان سرمایه گذاری، انطباق با طرحهای فرادست، ارزیابی تأثیرات طرح بر عامل جاذبه گردشگری و افق طرح مصوب و ... دسته بندی گردد.

براین اساس کمیته مذکور شیوه نامه اجرایی را به منظور اتخاذ تصمیم درباره نحوه ادامه کار این طرح ها تهیه و جهت تصویب نهایی به شورای عالی ارائه می کند و بدیهی است هرگونه اقدام درباره این طرح ها موکول به تهیه و تصویب آنها در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود و دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است پیگیری لازم جهت تدوین این شیوه نامه را حداکثر ظرف مدت دو ماه اعمال کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین