کد خبر: ۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
به گزارش ایرنا، کتاب تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا غزنویان به تالیف «محمت آتالای» از استادان ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر و به بازار عرضه شده است.

بخش اول تاریخ ادبیات ایران نگاهی به تاریخ ادبی ایران در دوران مادها، پارس ها، هخامنشیان، اسکندر، سلوکیان، پارت ها و اشکانیان دارد، بخش دوم این کتاب نیز، سیر ادبی تاریخ ایران در قبل از اسلام و مراحل تکاملی آن را در دوران حکومت طاهریان، صفاریان و سامانیان را مورد توجه قرار می دهد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،

این کتاب ادبی در قالب 280 صفحه به همت انتشارات «دماوند استانبول» و حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول به چاپ رسیده است.

کتاب نسخ خطی فارسی کتابخانه های مهم استانبول از جمله «راغب پاشا»، «حالت افندی»، «حکیم اوغلو» و «قاضی زاده محمد افندی» و جلد اول «آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان ترک» پس از مدت ها تلاش وابستگی فرهنگی کشورمان در استانبول چاپ و چندی پیش راهی بازار کتاب شد.

همچنین، با حمایت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول و تلاش گروه استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، کتاب دیگری تحت عنوان «تاریخ ادبیات ایران از آغاز تا روزگار ما» در حال تالیف است که به زودی مراحل چاپ و نشر آن آغاز می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین