|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۳۴۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

وزیر امور خارجه پاکستان در پیامی توییتری، گزارشی از دیدار خود با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان ارائه داد.

به گزارش ایسنا، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان که برای مشارکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان به چین سفر کرده است، در صفحه توییترش از دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه این نشست خبر داده و نوشت: با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، دیدار سازنده‌ای درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه داشتیم. خوشحالم در سیر صعودی روابط که تبادلات رده بالای افزایش یافته در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی از موارد چشمگیر آن است، سهیم هستیم.

قریشی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود قصد دارد در حاشیه این نشست با وزرای امور خارجه چند کشور از جمله ایران دیدار کند.

چین امروز و فردا پنج‌شنبه در استان آنهوئی، میزبان سومین اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان است که در آن وزرای امور خارجه و نمایندگان ایران، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور خواهند داشت.

پاکستان در سپتامبر ۲۰۲۱ میزبان اولین نشست این گروه بود که به شکل مجازی برگزار شد. دومین جلسه وزاری امور خارجه همسایگان افغانستان نیز ماه بعد از آن در تهران برگزار شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین