|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

ایرنا: شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، هشتم فروردین ماه) با ١۴ هزار و ٩٩٣ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۱۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۲۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال و در ۴۸۸ هزار و ۵۳۵ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ ‌هزار و ۸۵۷ واحد افزایش به ۳۶۰ هزار و ۴۳۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار هزار و ٢٧۴ واحد رشد به ۲۲۴‌هزار و ۶۳۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲ ‌هزار و ۱۳۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۶‌ هزار و ۶۳۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۰۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۸۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۸۷۸ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۸۴۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ٧٢٣ واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۶۱۴ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۸۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٦٠٢ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ٣٠٣ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ٢٨٠ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ٢٨٠ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ٢٠٩ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پارس خودرو (خپارس) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال دادوستد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین