|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۳۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
منابع پزشکی و امنیتی عراق روز سه شنبه گفتند که بر اثر انفجار انتحاری در شهر مقدس 'سامرا' در استان 'صلاح الدین' در شمال بغداد پایتخت این کشور، 3 شبه نظامی شیعه کشته و 13 تن دیگر از نیروهای مردمی زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، این منابع افزودند: حمله انتحاری دوشنبه که به یک پاسگاه ایست و بازرسی در مقابل مدرسه ای در مرکز سامرا صورت گرفت که شبه نظامیان از آن به عنوان پایگاه استفاده می کردند، نخستین اقدام تروریستی در این شهر به شمار می رود که به شدت از آن دفاع می شود.

تروریست های داعش درجریان حمله برق آسای تابستانی که از ماه ژوئن آغاز شد و طی آن بخش های گسترده ای از شمال و غرب عراق را اشغال کردند،به سامرا نیز حمله کردند.

اما نیروهای ارتش و مردمی از جمله شبه نظامیان شیعه تاکنون به طور موفقیت آمیزی از این شهر که حرم 2 امام شیعیان در آن قرار دارد، دفاع کرده اند.

تروریست های تکفیری در سال 2006 نیز حرم امامین عسگرین را در سامرا، منفجر کردند.

فرماندهی عملیات سامرا پس از حملات انتحاری تروریست ها به مراکز نظامی و پایگاه های نیروهای مردمی در این شهر، از سه شنبه شب در آن مقررات منع آمد و شد اعلام کرد.

منابع امنیتی بغداد درگیری میان نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروهای مردمی را با تروریست های داعش در شمال بغداد را تایید کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین