|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۳۴۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶

ایرنا: "سرگئی آندریف" سفیر روسیه در لهستان شنبه شب پیش‌بینی کرد که مسکو ممکن است مجبور شود به طور موقت سفارت خود در ورشو را ببندد؛ اقدامی که منجر به واکنش مشابهی از سوی لهستان خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، آندریف در سخنانی اعلام کرد: (تنش به وجود آمده میان دو کشور) به احتمال زیاد به یک فروپاشی دیپلماتیک منجر نخواهد شد اما ممکن است مجبور شویم سفارت خود را برای مدتی در اینجا (ورشو) ببندیم. البته لهستانی ها نیز باید سفارت خود را در مسکو ببندند.

لهستان این هفته اعلام کرد که ۴۵ دیپلمات روس مظنون به جاسوسی برای روسیه را اخراج می کند؛ اتهامی که سفیر روسیه آن را مبهم خواند.

آندریف در واکنش به اتهام لهستان اعلام کرد که هیچ یک از کارکنان سفارت روسیه یا کارکنان دارای ماموریت تجاری دستگیر نشده اند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ورشو به تشدید تنش خطرناکی در منطقه دست زده است که نه بر اساس منافع ملی خود، بلکه بر اساس اصول ناتو مبتنی بر روس‌هراسی آشکار است که امروز به سیاست رسمی آن تبدیل شده است.

در این بیانیه همچنین به پاسخی وعده داده شده که «تحریک کنندگان لهستانی را به فکر وا دارد».

گفتنی است؛ اخراج دیپلمات های روسیه توسط لهستان در پی یک سری تدابیر مشابهی که از جمعه گذشته توسط سه کشور حوزه دریای بالتیک و بلغارستان، اتخاذ شده، صورت گرفته است.

لیتوانی، لتونی و استونی اعلام کردند که در مجموع ۱۰ دیپلمات روس را در حمایت از اوکراین نمی پذیرند و بلغارستان نیز همین تعداد از کارکنان سفارت روسیه را اخراج کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین