|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه خودروسازان باید در ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود بکوشند، گفت: فعالسازی بخش‌های تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی ایران به تقویت این صنعت اشتغالزای کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رییس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.
کاظم جلالی در این نشست با اشاره به مشکلات پیش‌ روی صنعت خودروسازی کشور، گفت: خودروسازان ایران، جهت حفظ و تقویت بازار داخلی و حضور چشمگیر در بازارهای خارجی باید در ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود بکوشند.
وی افزود: فعالسازی بخش‌های تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی ایران به تقویت این صنعت اشتغالزای کشور کمک خواهد کرد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تصریح کرد: جهت تقویت بازار داخلی، خودورسازان می‌توانند مشوق‌هایی جهت خرید به مشتریان عرضه کنند به طور مثال با فعال نمودن مکانیسم‌های فروش اقساطی و ایجاد تنوع در روش‌ها ضمن ترغیب مصرف کنندگان، جهت خرید خودرو تسهیلات لازم را مهیا خواهند کرد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و تاکیدات ایشان بر موضوع تقویت و حمایت از تولید ملی، یادآور شد: تقویت اقتصاد از طریق حمایت از خودروسازان و قطعه‌سازان خودروی کشور، اثرات مثبتی روی اقتصاد ملی برجای خواهد گذاشت.
جلالی خاطرنشان کرد: استفاده از مدیران متخصص و صاحب تجربه و متعهد و لزوم تداوم همکاری آنها در حوزه خودروسازی، زمینه تقویت و رشد فزاینده این صنعت در کشور را به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: باید از نگاه سیاسی به خودروسازان و تبدیل نمودن آنها به حیاط خلوت دولت‌ها خودداری شود چراکه این مجموعه‌های صنعتی در حرکت موتور اقتصادی کشور بسیار فعال هستند.
جلالی، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب زمینه حمایت از خودروسازان داخلی را به نحو مقتضی فراهم آورده و در کنار و همراه آن باید به نیاز مصرف کنندگان و حفظ حقوق آنها نیز توجه کنند.
وی افزود: برنامه‌ریزی مدون در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به تقویت خودروسازی کشور کمک خواهد کرد.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به کارکرد پژوهشی این مرکز بر آمادگی مرکز پژوهش‌های مجلس جهت آسیب شناسی صنعت خودروسازی و نحوه برون رفت از وضعیت فعلی اشاره نمود و نسبت به تدوین و تنظیم استراتژی که دربرگیرنده رضایت مشتری، ارتقا کیفیت، تنوع سازی محصولات و کاهش مصرف شوخت و آلایندگی محیط زیست با تکیه بر دانش روز، تاکید کرد.
مهندس سعید مدنی مدیرعامل سایپا نیز در ادامه این دیدار با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: حذف قوانین معارض در حوزه صنعت کشور به ویژه در بخش خودروسازی به تقویت هرچه بیشتر صنعت کشور و تولیدملی کمک می‌کند.
وی افزود: بروز برخی مشکلات پس از اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها، مسائلی را برای قطعه‌سازان کشور به وجود آورد که این امر در نهایت به کاهش تولیدات خودرو و افزایش قیمت آن منجر شد.
مدنی با ارائه گزارشی از روند تولید خودرو و میزان تغییرات آن در دولت جدید، یادآور شد: گروه خوردروسازی سایپا برنامه‌های مدونی را جهت تولید بیشتر و ارتقا کیفیت خودرو در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل سایپا توضیح داد: گروه خودروسازی سایپا در هدف‌گذاری‌های خود، رشد میزان صادرات محصولات تولیدی را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم تا ارقام پیش‌بینی شده محقق شود.

منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین